دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 38397

آماده سازي ۱.۳ ميليون متر مربع پاركينگ در اطراف مسجد جمكران

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه ۵ با بيان اينكه آماده سازي ۱۲ پاركسوار به مساحت يك ميليون مترمربع آغاز شده است، افزود: با احتساب پاركينگ‌هاي چهار گانه مساحتي بالغ بر يك ميليون و ۳۰۰ هزار متر مربع فضاي پارك خودرو در اطراف مسجد مقدس جمكران آماده سازي مي‌شود.
آماده سازي ۱.۳ ميليون متر مربع پاركينگ در اطراف مسجد جمكران
به گزارش قم نیوز، احمد تركمن با اشاره به نزديك شدن سالروز ميلاد امام مهدي(عج) اظهار كرد: در اين ايام زائرين و دوست‌داران حضرت با حضور در مسجد مقدس جمكران به عرض ارادت و بندگي خود خدمت مولايشان مي‌پردازند.

وي با اشاره به اينكه بزرگترين افتخار شهرداري منطقه ۵ خدمت رساني به زائرين است، اظهار كرد: ما هر سال در خصوص بهتر و با شكوه‌تر برگزار كردن مراسم نيمه شعبان اقداماتي را در دستور كار خود قرار مي‌دهيم.

شهردار منطقه پنج قم با اشاره به تاكيدات شهردار قم در راستاي افزايش و بهبود خدمات رفاهي و حل مشكلات عمراني و ترافيكي منطقه اظهار كرد: اقدامات زيربنايي منطقه از دو ماه گذشته در خصوص آماده سازي براي استقبال از مراسم نيمه شعبان آغاز شده است.

وي با بيان اينكه آماده سازي ۱۲ پاركسوار به مساحت يك ميليون مترمربع آغاز شده است، افزود: با احتساب پاركينگ‌هاي چهار گانه مساحتي بالغ بر يك ميليون و ۳۰۰ هزار متر مربع فضاي پارك خودرو در اطراف مسجد مقدس جمكران آماده سازي مي‌شود.

تركمن با اشاره به انجام ۸۵ هزار ليتر مازوت پاشي در محدوده پاركسوراها گفت: با توجه به تجربيات سالهاي گذشته نسبت به پيش بيني و احداث مسيرهاي اضطراري جاده امامزاده عليرضا و جنب ريل راه آهن و خيابان ظهور به خيابان حجت به طول تقريبي ۲۰۰۰ متر اقدام شده است.

وي زير سازي و آسفالت مقابل درب ۲ و قسمتي از رينگ مسجد مقدس جمكران را با اهميت خواند و گفت: اين پروژه با الويتي كه داشت چندين سال بلاتكليف مانده بود كه با پيگيري هاي منطقه ۵ و حمايت‌هاي شهردار قم و معاونت‌ها و بسيج امكانات درحال انجام است كه تا نيمه شعبان به بهره برداري مي‌رسد.

شهردار منطقه ۵ تراش و ترميم آسفالت معابر ورودي منطقه و قسمت‌هاي حساس از جاده كاشان و كمربندي امام علي (ع) به طرف مسجد مقدس جمكران، روكش آسفالت بلوار خليج فارس و بلوار شهيد كبيري را از ديگر اقدامات انجام شده اعلام كرد.

تركمن با اشاره به مصوبه شوراي ترافيك استان و همكاري اداره كل راه و شهرسازي و شهرداري قم گفت: برخي از پاركسوارها توسط گاردريل محصور شده است كه اين اقدام در راستاي امنيت و كنترل‌هاي ترافيكي صورت پذيرفته است.

وي افزود: در راستاي افزايش سرانه فضاي سبز، امكانات رفاهي و ورزشي و ايجاد چشم‌انداز زيبا براي شهروندان و زائران اقدام به احداث چهار بوستان به مساحت بيش از ۹۰۰۰ مترمربع در اطراف مسجد مقدس جمكران كرده‌ايم كه علاوه برگسترش فضاي سبز، داراي كمپلكس بازي، ست تندرستي، زمين بازي، آبنما، سرويس بهداشتي و مبلمان شهري است كه موجب ايجاد محيطي مطلوب و سالم براي رفاه و آسايش زائران و شهروندان خواهد شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjatet.uqeohzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما