سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 38597
منبع : خبرگزاری ايرنا

معاون شهردار: قم آماده میزبانی از زائران نیمه شعبان است

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: بسترهای مورد نیاز برای استقبال و میزبانی شایسته از زائران شرکت کننده در جشن های نیمه شعبان در شهر مقدس قم آماده است.
معاون شهردار: قم آماده میزبانی از زائران نیمه شعبان است
به گزارش قم نیوز، امیر سامع در جلسه ستاد تسهیلات زائران نیمه شعبان در سالن جلسات شهرداری قم افزود: مدیریت شهری قم با همکاری سایر نهادهای خدمت رسان تمام تلاش خود را برای برگزاری مطلوب جشن های نیمه شعبان به کار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه های کاری مشترک و انجام هماهنگی های لازم با سایر دستگاه های اجرایی استان قم، بیان کرد: شهرداری قم از مدت ها پیش به دنبال فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای حضور مسافران و زائران نیمه شعبان بود و هم اکنون بسترهای مورد نیاز برای استقبال از منتظران و عاشقان امام زمان(عج) در شهر قم و مسجد مقدس جمکران فراهم است.

وی با بیان آماده بودن بخش های مختلف شهرداری برای خدمت رسانی به مردم، ادامه داد: شهرداری قم با استفاده از تجربه های سال های گذشته، ستادها و کمیته های مختلفی را به منظور استقبال هر چه بهتر از زائران پیش بینی کرده است.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم نیز در این جلسه گفت: کمیته خدمات شهری و رفاه عمومی به دلیل گستردگی کاری که در جریان استقبال از زائران برعهده دارد، براساس پیش بینی ها 12 ستاد را برای مدیریت فعالیت های مرتبط با خدمت رسانی تشکیل داده است.

سید محسن میرهادی افزود: نظارت بر نحوه عملکرد پارکسوارها و تامین امکانات و وسایل مورد نیاز برای مسافران، از جمله مهمترین فعالیت های معاونت خدمات شهری شهرداری قم به شمار می آید.

وی با اشاره به اهمیت فراهم ساختن امنیت در محل های استقرار مسافران، بیان کرد: بوستان های سطح شهر نیز در کنار پارکسوارهای مسجد مقدس جمکران با تجهیز امکانات برای استقرار مسافران و زائران آماده شده است.

وی، جایگاه سیمای شهری در ایجاد نشاط اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر جشن های نیمه شعبان، منطقه های مختلف در سطح شهر چراغانی و آزین بندی شده است.

میرهادی گفت: سه هزار تن از نیروهای خدمات شهری شهرداری قم در جریان برگزاری جشن های نیمه شعبان مشارکت دارند تا این آیین ها به بهترین نحو انجام شود.

وی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در محل استقرار مسافران افزود: با همکاری خانه بهداشت قم، آب آشامیدنی و یخ بهداشتی در دسترس زائران قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به فراهم شدن امکانات مورد نیاز مسافران در پارکسوارها افزود: تامین روشنایی مناسب محل های اسکان از جمله خواسته های زائران در سال های گذشته بود که در سال جاری به شکل مطلوبی فراهم شده است.

میرهادی با اشاره به اینکه 12 پارکسوار برای استقرار مسافران درنظر گرفته شده است گفت: نظارت بر عملکرد پارکسوارها و نحوه ورود و خروج وسایل نقلیه تاثیر مستقیم بر جریان ترافیک شهری دارد، به همین دلیل با اطلاع رسانی های مناسب هر پارکسوار به رنگ مخصوصی مشخص شده است تا از تراکم های احتمالی جلوگیری شود.

وی با بیان آمادگی کامل مسئولان ستادها برای پاسخ گویی به زائران افزود: همشهریان و مسافران می توانند از طریق سامانه 137 نظرها و مشکل های خود را به مسئولان شهرداری اطلاع دهند تا در کوتاه ترین زمان برطرف شود.

وی ادامه داد: اعضای کمیته خدمات شهری با همکاری اورژانس و هلال احمر با آماده کردن ستادهای امدادی سیار در اطراف مسجد جمکران امکانات مورد نیاز برای تامین سلامت مردم را فراهم کرده اند.

میرهادی گفت: امسال ظرفیت پارکسوارهای اطراف مسجد مقدس جمکران به 150 هکتار رسیده است و بسترهای مناسبی برای حمل و نقل خودروهای سواری و اتوبوس ها فراهم شده است.

وی با اشاره به برخورد با دستفروش ها و افرادی که آلودگی های محیطی ایجاد می کنند افزود: در داخل پارکسوارها غرفه های ارائه دهنده مواد غذایی بهداشتی ایجاد می شود تا مردم با اطمینان کامل مایحتاج خود را تامین کنند.

میرهادی گفت: نمادهای مرتبط با جشن نیمه شعبان به منظور آراستگی و زیبا سازی هرچه بیشتر در ورودی ها و هسته مرکزی شهر و همچنین در اطراف مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم(ص) نصب شده است.

وی همچنین افزود: با همکاری بهزیستی قم، دو پایگاه اورژانس اجتماعی در اطراف مسجد مقدس جمکران مستقر شده است تا در زمان مورد نیاز به مسافران و زائران خدمت رسانی کنند.
در این جلسه نمایندگان دستگاه های اجرایی و نهادهای خدمت رسان، دیدگاه های خود را برای استقبال مطلوب از زائران حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران در ایام برگزاری جشن های نیمه شعبان ارائه کردند.

دوم خردادماه سال جاری مصادف با نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) است. قم و مسجد مقدس جمکران همه ساله در این ایام میزبان هزاران دلداده و شیفته امام عصر(عج) است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbzsbf.rhbw9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما