سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 38634
منبع : پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم چاپ لندن

مداخله نظامي روسيه قدرت زيادي به بشار اسد داده است

قم نيوز : قم نیوز: مداخله مسکو در سوريه قدرت زيادي به بشار اسد داده است و مسکو را به بازيگر اصلي در دولت اسلامي اين کشور تبديل کرد اما روسيه از طرد گروه تکفيري صهيونيستي داعش از سوريه ناتوان است.
مداخله نظامي روسيه قدرت زيادي به بشار اسد داده است
 به گزارش قم نیوز، مرکز تحقیقات امنیت داخلی اسرائیل وابسته به دانشگاه تل آویو درپژوهشی جدید به مداخله نظامی مسکو در سوریه و پیامدهایش برآینده اسرائیل پرداخت و نوشت: مداخله مسکو در سوريه قدرت زيادي به بشار اسد داده است و مسکو را به بازيگر اصلي در» دولت اسلامي « اين کشور تبديل کرد اما روسيه از طرد(گروه تکفيري صهيونيستي داعش) از سوريه ناتوان است.

مرکز امنیت داخلی اسرائیل در این تحقیقات آورده است: مداخله نظامی مسکو در سوریه که در سپتامبر سال گذشته آغاز شد پیشروی به اصطلاح انقلابیونی را که در آن زمان به ورودهای پایتخت سوریه رسیده بودند، متوقف کرد.

این مرکز در تحقیقات خود می افزاید: مداخله نظامی روسیه در سوریه که با کمک ایران انجام شد، روسیه را به بازیگر اصلی و فعال درعرصه سوریه تبدیل کرد. همچنین این مداخله راه را برای توقف خشونت ها و برقراری آتش بس در این کشور با وجود اینکه چندین بار آتش بس نقض شد، هموار کرد.

این تحقیقات حاکی است : مداخله روسيه به بشار اسد اين امکان را داد که تسلط خود را بر منطقه اي موسوم به تقويت کند؛ منطقه اي که تنها در حيطه » سوريه کوچک « اختيارات اسد است و از دمشق آغاز و تا شهر حلب در شمال و دمشق تا شهر درعا در جنوب سوريه ادامه دارد.

در تحقیقات مرکز امنیت داخلی اسرائیل همچنین آمده است: سلسله موفقیت هایی که روسیه در سوریه به دست آورده با غلبه بر شورشیان و بازگشت قدرت بشار اسد بر مناطق غربی سوریه و امتداد آن تا جنوب تحقق یافت. به عبارتی دیگر، مداخله نظامی روسیه در مجموع به شکست گروه داعش و در نهایت پایان درگیری ها منجر نشد.

این مرکز درباره گروه داعش نوشت: آنچه هنوز مشخص نیست این است که روسیه تا چه اندازه می خواهد به جنگ علیه گروه داعش در کنار بازیگران دیگری از جمله کردها که وارد نبرد شده اند، ادامه دهد.

مرکز امنیت اسرائیل در ادامه این مطلب می افزاید:آشکار است که این  بازیگران با هدف حفظ منافع خود به دنبال بیرون راندن داعش هستند آنهم در زمانی که روسیه در برخی مناطق همچون تدمربه فعالیت خود ادامه می دهد تا در آینده بتواند به حملات نیروهای اسد در مناطق شرقی همچون الرقه که در کنترل داعش است، کمک کند.

علاوه بر اين، تصميم گيرندگان در مسکو به اين نتيجه رسيده اند که اوضاع سوريه اميدوار کننده نيست و بشار اسد نمي تواند از نظر نظامي سوريه تجزيه شده را به حالت سابق بازگرداند. اين موضوعات باعث شده است تا روس ها يا به » سوريه کوچک « به طور غير مستقيم به فکر ايجاد بيفتند که تنها شامل مناطقي » علويستان « تعبير اين مرکز مي شود که تحت تسلط نيروهاي اسد قرار دارد.

تحت  سوريه کوچک : در اين تحقيقات آمده است کنترل اسد براي مسکو پايگاه مهمي در اين کشور به شمار مي رود و اين اميد را ايجاد مي کند که در روزهاي آينده
بتواند تمام سوريه را يکپارچه سازي کند. در اين تحقيقات اشاره شده است که اين سناريو، براي اسد و هم پيمانانش سناريوي خوشبينانه اي است اگرچه راه براي تحقق يافتن آن دور است.

مرکز امنیت داخلی اسرائیل در تحقیقات جدید خود آورده است:بشار اسد و برخی از مسئولان جهان از جمله در اسرائیل معتقدند که اسد )در منصب خود) باقی می ماند و پیروز واقعی درگیری جاری خواهد بود اما بسیاری از تحلیلگران و تصمیم گیرندگان به این نتیجه دست یافته اند که اسد نمی تواند در قدرت باقی بماند اما مداخله نظامی روسیه قدرت زیادی به اسد بخشیده؛ مساله ای که منجر شد تا دوباره قدرتش احیا شود و بال وپر بگیرد.

براساس گزارش این مرکز، تاکنون با وجود حضور روسیه، اسرائیل موضوع خودداری از گزینه مداخله مستقیم در بحران سوریه را دنبال کرده است، زیرا اسرائیل روسیه را بازیگر مهم منطقه ای می داند و از همین رو ترجیح می دهد از دور نظاره گر درگیری های سوریه باشد.این احتمال نیز وجود دارد که روسیه در آینده از اسرائیل بخواهد تا در این بحران منطقه ای مداخله کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdo90s.yt0js6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما