چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 38657
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

برگزاري مانور امداد و نجات جهت ايام نيمه شعبان در جمكران

قم نيوز : قم نیوز: عباس جعفري مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم از آماده‌باش نيروهاي سازمان آتش‌نشاني قم در ايام نيمه شعبان خبر داد.
برگزاري مانور امداد و نجات جهت ايام نيمه شعبان در جمكران
به گزارش قم نیوز، عباس جعفري در حاشيه برگزاري مانور امداد و نجات جهت آمادگي نيمه شعبان در محدوده مسجد مقدس جمكران اظهار كرد: مانور گسترده با حضور نيروهاي سازمان هلال احمر، ‌اورژانس و نيروي انتظامي برگزار شد تا به آمادگي نسبي براي شب و روز نيمه شعبان برسيم.

وي خاطرنشان كرد: با حجم گسترده زائر در اين ايام رو به رو هستيم، كل محدوده جمكران به چهار منطقه عملياتي تقسيم شده كه در هر منطقه تعدادي خودرو و موتورسيكلت مجهز به دستگاه خاموش‌كننده آتش مستقر مي‌شود.

مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم از استقرار و آماده‌باش خودروها و نيروهاي آتش‌نشاني از صبح روز اول خرداد تا پايان روز دوم خرداد مصادف با نيمه شعبان در محدوده جمكران خبر داد و افزود: علاوه بر محدوده جمكران، هسته مركزي شهر نيز به دليل تراكم زائران زير پوشش است و ترافيك و تراكم جمعيت را در حوزه مركزي شهر به دليل وجود حرم حضرت معصومه(س) شاهد هستيم.

وي خاطرنشان كرد: خودروهاي آتش‌نشاني در پاركينگ شرقي اطراف حرم كريمه اهل بيت(س) و سطح رودخانه و خروجي‌هاي شهر در عوارضي تهران مستقر مي‌شود، تا در صورت وقوع حادثه سريع پوشش داده شود.

جعفري با اشاره به موارد مورد نظر در مانور گفت: اين مانور با توجه به عملياتي كه در سال‌هاي گذشته اتفاق افتاده بود، مانند آتش سوزي خودرو، تصادفات و محدود شدن در داخل خودرو، آتش سوزي در حوزه مسجد جمكران و بخش‌هاي مربوط و نجات از كوه برگزار شد.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به تعداد فراوان خودروها طرح دسترسي و چينش خودروها در پاركينگ‌ها و دسترسي آسان به خودروهايي كه در پاركينگ‌ها طعمه حريق شده بود، از جمله برنامه‌هاي مانور بود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciyqap.t1avw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما