جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 38742
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله حسینی بوشهری:

طب سنتی نیازمند نگاه نقادانه و عالمانه است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه علم قدیم و علم نوین با بررسی‌های عالمانه و نقد منصفانه قابل حل است، گفت: طب سنتی نیازمند نگاه نقادانه و عالمانه است.
طب سنتی نیازمند نگاه نقادانه و عالمانه است
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعد از ظهر پنج‌شنبه در دیدار معاون وزیر و مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و جمعی از اساتید و انجمن طب سنتی ایران اظهار داشت: قبل از اینکه علم پزشکی نوین به وجود آید سالیان متوالی بر اساس طب سنتی عمل و اطباء با نگاه به چهره افراد و گرفتن نبض آنان بیماری را تشخیص می‌دادند اما امروز به این‌گونه نیست.

وی در خصوص فعالیت اطباء سنتی به صورت غیر مجاز گفت: مسئولان وزارت بهداشت پس از بررسی‌های لازم اقدام نقادانه و عالمانه با این افراد داشته باشند و آثار مثبت و منفی فعالیت طب سنتی را تبیین کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در فضای گفتگوی مناسب می‌توان بهتر و سریع‌تر به نتیجه رسید، افزود: در این راستا سراغ ابزارهایی بروید که کوتاه مدت جواب دهد.

وی تصریح کرد: راهکار این است که از کسانی که مدعی هستند تجربیات خود را بر اساس روایات معصومین یا بر طبق طب بوعلی و دیگران کسب کرده‌اند، دعوت شود تا در همایشی با حضور صاحب‌نظران نقد عالمانه انجام شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که راهکار اساسی نیست که با حکم قضایی جایی را ببندید، گفت: با بستن مطب، اطباء سنتی در جایی دیگر به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی علم قدیم و علم نوین را با بررسی‌های عالمانه و نقد منصفانه قابل حل دانست و افزود: به دلیل این که شما دانش و علم پزشکی را دارید و مخالف تجربه و مطلوب بودن طب سنتی نیستید جای نگرانی و تقابلی میان طب سنتی و مدرن وجود ندارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdx50s.yt0jo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما