جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : 38758
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سبحانی تاکید کرد

لزوم جلوگیری از سوءاستفاده از مهدویت / انتظار فرج شرط تحقق انقلاب جهانی مهدی (عج)

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع عظام تقلید با تاکید بر لزوم جلوگیری از سوءاستفاده از مهدویت در جهان گفت: انتظار فرج یکی از شروط تحقق انقلاب جهانی مهدی موعود (عج) است.
لزوم جلوگیری از سوءاستفاده از مهدویت / انتظار فرج شرط تحقق انقلاب جهانی مهدی (عج)
به گزارش قم نیوز، آیت الله جعفر سبحانی در اختتامیه دوازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با موضوع پیشگویی‌های آخرالزمان از منظر ادیان ابراهیمی که ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه در جهان انقلاب‌های گوناگونی انجام گرفته است، اظهار کرد: نبوت انبیا هم با وجود فراگیری منطقه‌ای و دربرگیری بخشی از جهان کلی نبوده و نبوت پیامبر اسلام نیز در عین خاتم بودن هنوز فراگیر نشده است.

وی ادامه داد: در میان تمام انقلاب‌ها، خداوند وعده داده که انقلابی در آخرالزمان هست که سراسر جهان را فراگرفته، فراگیر می‌شود و بعثت انبیا را تکمیل خواهد کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: روزگاری می‌رسد که صالحان بر زمین چیره می‌شوند و در زبور نیز بر همین امر تاکید شده که این همان وعده موعود است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم مکررا در مورد حیات زمین برای اثبات معاد بحث کرده است، خاطرنشان کرد: در آیه‌ای از سوره حدید خداوند به نحو دیگری حیات زمین را مورد بحث قرار می‌دهد که این بحث در مورد حیات مادی زمین نیست بلکه در خصوص حیات معنوی زمین است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به شرایط انقلاب‌های مختلف جهان تصریح کرد: انقلابی که حضرت امام(ره) انجام داد در زمان قدیم امکان‌پذیر نبود، مرحوم آیت‌الله شیرازی در بحث تنباکو انقلاب کرد اما شرایط در همان حد بود، آیت‌الله کاشانی انقلاب کرد اما در حد خود و این شرایط انقلاب‌های مختلف را نشان می‌دهد و انقلاب امام خمینی(ره) نیز طبق شرایط خود اساسی و ریشه‌ای بود.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب امام زمان(عج) شرایط خاصی دارد، افزود: انقلاب مهدی موعود(عج) انقلاب فرهنگی است، تا تکامل فرهنگی به وجود نیاید امکان ندارد فرد بتواند بشریت را مورد تاثیر توحید قرار دهد و بشر به استقبال این انقلاب برود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: تا فرد تکامل فرهنگی و عقلی پیدا ندارد، امکان ندارد حضرت بتواند ظهور کند.

وی با تاکید بر ضرورت تکامل عقلانی و فکری بشر برای یاس از سیستم‌های امروزی و امید به سعادت با ظهور منجی، تصریح کرد: شرط دوم ظهور و انقلاب امام مهدی(عج) انقلاب صنعتی است.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: انقلاب حضرت باید زمینه‌ای باشد که هنگامی که پیام می‌رساند در گام اول این پیام تمام جهان را فرا بگیرد.

وی سومین شرط تحقق انقلاب جهانی امام مهدی(عج) را انتظار فرج دانست و گفت: انتظار فرج این نیست که دست روی دست بگذاریم و دعا کنیم، این است که آمادگی ملت‌ها را افزایش دهیم و پیام حضرت و پیام انقلاب جهانی ایشان را به جهانیان برسانیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: با انتقال پیام حضرت باید جمعیتی منتظر را برای ظهور ایشان آماده کنیم؛ زمانی که امام خمینی(ره) انقلاب کرد جوانان کشور در روز 22 بهمن به پیام ایشان لبیک گفتند و در زمان ظهور امام زمان نیز تمام جهان باید آماده ظهور بوده و منتظر پیام امام زمان(عج) باشند.

وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از سوءاستفاده از مهدویت در جهان تصریح کرد: همه ادیان الهی و بسیاری از مادی‌گرایان و فرقه‌های دیگر نیز منتظر فرج هستند و هرکدام متناسب با شرایط اعتقاداتی به ظهور منجی دارند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaa0ne.49nam15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما