دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 38849
منبع : خبرگزاری فارس
سرلشکر سلیمانی در همایش «حوزه انقلابی، بیم‌ها و امیدها»:

اگر ایران نبود داعش بر سراسر سوریه حاکم می‌شد/ شاهد بیشترین حجم حضور آمریکا در منطقه هستیم

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: اگر ایران اسلامی به حفظ نظام سوریه کمک نمی‌کرد، امروز داعش بر سراسر این کشور حاکم شده بود.
اگر ایران نبود داعش بر سراسر سوریه حاکم می‌شد/ شاهد بیشترین حجم حضور آمریکا در منطقه هستیم
به گزارش قم نیوز، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پیش از ظهر امروز در همایش «حوزه انقلابی، بیم‌ها و امیدها» که در سالن اجلاس مدرسه علمیه دارالشفاء قم و با حضور آیت‌الله نوری همدانی برگزار شد، با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: سالروز فتح خرمشهر رویداد بسیار ارزشمندی است که یک روز ملی نام گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس را می‌توان سرآمد یک عمل انقلابی و موفقیت‌آمیز دانست، افزود: برخی از انقلابی بودن به معنای بی‌برنامگی یاد می‌کنند که چنین تعبیری بسیار ناجوانمردانه است.

فرمانده نیروی قدس سپاه مهم‌ترین شاخه مدیریت انقلابی را معنویت عنوان کرد و گفت: امام راحل(ره) را می‌توان مصداق عینی از عمل و مدیریت انقلابی معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه شیعه حوزه‌های انقلابی بوده‌اند و حوزه علمیه قم نیز در این بین سرآمد بوده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی مدیون مدیریت انقلابی حضرت امام خمینی(ره) است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های مدیریت شخصی همانند شهید حجت‌الاسلام میثمی بیان کرد: ایشان نماینده امام در قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) بود ولی هیچ زمان از ماشین بیت‌المال استفاده نکرد و در تردد بین غرب و جنوب عبا را بر روی دست خود می‌انداخت و با استفاده از خودروهای بین راهی تردد می‌کرد.

سلیمانی با بیان نمونه‌های دیگری از عمل انقلابی خاطرنشان کرد: کسانی که در مسیر عمل انقلابی حرکت می‌کنند منافع ملت و دین را بر منافع شخصی ترجیح داده در سختی‌ها و مشقت‌ها هیچ عذری نمی‌آورند و فرمان‌بری می‌کنند.

وی اقدام شهدای مدافع حرم را مصداق بارز عمل انقلابی دانست و گفت: شهدای مدافع حرم برای دفاع از اسلام در سوریه حضور یافتند چرا که به درک و فهم حقیقی رسیده‌اند و در مسیر دفاع از اسلام ناب و با تکیه بر بصیرتی که دارند در حلب و خان‌طومان به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه شهدایی همچون شهید حسن باقری و شهید سعیدی از دیگر نمونه‌های عمل انقلابی هستند، اظهار کرد: در شرایطی که جامعه ما با هجمه‌های گسترده روبه‌رو است تنها تفکری که می‌تواند در برابر این هجمه‌ها ایستادگی کند تفکر انقلابی است.

وی با اشاره به اوضاع کشورهای منطقه و مشکلاتی که این کشورها با آن روبه‌رو هستند، تصریح کرد: سربلندی و امنیت کشور ما ثمره حکمت، اراده و مراقبت‌های مقام معظم رهبری است و ایشان مراقب کشور و همه اقشار آن هستند.

سلیمانی با بیان اینکه جامعه ما بدون روحیه انقلابی به کشوری مانند افغانستان تبدیل می‌شود، گفت: در شرایطی که کشور در مسائل ملی، مذهبی و ... با شرایط خاصی روبه‌رو است، حوزه علمیه باید بیدارتر از همیشه باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز شاهد هستیم که آمریکایی‌ها بیشترین حجم حضور و توجه را به منطقه داشته و در شرایط کنونی بیشترین تعداد موسسات آمریکایی اعم از سیاسی و امنیتی در این منطقه استقرار دارند اظهار کرد: بیشترین حجم نیروهای مسلح آمریکا و تجهیزات و تسیلحات، بیشترین رفت و آمدهای دیپلمات‌های آمریکایی و بالاترین میزان کشورهای وابسته به غرب در منطقه هستند و باید ببینیم که چرا این اتفاق افتاده است.

سلیمانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها معتقدند انقلاب اسلامی بر قدرت این کشور در کل دنیا اثر گذاشته است، بیان کرد: به همین دلیل آنها فروپاشی انقلاب اسلامی را دنبال می‌کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه در طول 20 سال گذشته در حوادثی که با آن روبه‌رو بوده‌ایم آمریکا در ایجاد و خلق این حوادث نقش داشته است، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها راه‌های مختلف از جمله ایجاد نزاع‌ها و جنگ‌های قبیله‌ای را دنبال کردند ولی باز هم شاهد هستیم که در عرصه جنگ با تکفیری‌ها این جمهوری اسلامی ایران است که به پیروزی دست یافته است.

وی با اشاره به هجوم داعش به سوریه تصریح کرد: اگر ایران اسلامی به حفظ نظام در کشور سوریه کمک نکرده بود امروز داعش بر سراسر این کشور حاکم شده بود.

سلیمانی با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز در همه عرصه‌های منطقه پیروز بوده است، تصریح کرد: در کشور عراق با وجود همه تلاش‌هایی که آمریکایی‌ها داشتند باز هم مجبور به عقب نشینی شدند و در شرایط کنونی سنی، شیعه و کردهای عراق مفتخر به دوستی با ایران هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد:‌ حوزه‌های علمیه در بیداری انقلابی نقش مهم و تاثیرگذاری دارند و باید حضوری جدی در صحنه داشته باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb9wbf.rhbwapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما