دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 38851
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون وزیر آموزش و پرورش:

امسال 503 هزار تن در دوره های مختلف سواد آموزی کشور شرکت می کنند

قم نيوز : قم نیوز: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور از تحت پوشش خدمات نهضت سواد آموزی قرار گرفتن 503 هزارتن تا پایان سال 95 خبر داد.
امسال 503 هزار تن در دوره های مختلف سواد آموزی کشور شرکت می کنند
به گزارش قم نیوز، علی باقر زاده روز دوشنبه درحاشیه دومین یادواره 176 شهید نهضت سواد آموزی کشور درگلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم با تبیین عملکرد سازمان متبوعش در سال 94 خاطر نشان کرد: سال گذشته به لحاظ کمی چیزی نزدیک به 512 هزار تندر کشور از خدمات نهضت سواد آموزی بهره مند شدند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این تعداد که دوره های آموزشی نهضت را طی کردند، حدود 200 هزار تن نیز در برنامه های مکمل و فوق برنامه مانند کتابخوانی و انشا نویسی شرکت نمودند.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین 300 هزار تن از افراد شرکت کننده در دوره های سواد آموزی سال قبل را بی سواد مطلق و بدون هیچ گونه مهارتی در زمینه خواندن، نوشتن و حساب کردن دانست، و افزود: مابقی آنها نیز در دوره های تحکیم و توسعه سواد از خدمات سواد آموزی استفاده کردند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی همچنین با اشاره هدفگذاری صورت گرفته برای تحت پوشش قرار دادن 503 هزار نفر در سال جاری با ذکر رتبه بندی استان های کشور از نظر با سوادی و بیسوادی گفت: استان های تهران، قزوین، البرز، سمنان، اصفهان و مازندران به نسبت استان های دیگر درصد بالاتری افراد با سواد دارند.
باقر زاده همچنین اذعان داشت: متاسفانه استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کردستان، جنوب کرمان، خراسان شمالی و برخی استان های دیگر مانند لرستان شرایط نامطلوبی در بحث سواد دارند، از این رو باید به شکل جدی تری روی آنها هدفگذاری شود.

این مقام وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی وضعیت سواد در قم گفت: قم در بین استان های کشور در میانه جدول قرار دارد، و تقریبا نیمی از بیسوادان این استان را مهاجران و اتباع خارجی مقیم آن تشکیل می دهند، که با توجه به اشراف کامل شخص استاندار نسبت به این موضوع، باید ضمن اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم، برنامه ریزی دقیقی برای کاهش روز افزون آمار بیسوادان در دستور کار قرار گیرد.

باقر زاده با بیان اینکه از حدود یک دهه پیش پیرو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عمده خدمات نهضت سواد آموزی بر روی جمعیت 10 تا 49 سال متمرکز شده است، گفت: هم اکنون حدود یک میلیون و 300 هزار نفر معادل 2.5 تا 3 درصد از این گروه سنی همچنان در وضعیت بیسوادی به سر می برند.

لازم به ذکر است، دوره های سه گانه نهضت سواد آموزی شامل دوره سواد آموزی ویژه افراد بی سواد، دوره تحکیم ویژه افراد کم سواد و دوره انتقال مختص افراد کم سواد است که طبق مصوبه اسفند ماه سال 93 هیات وزیران از ابتدای سال 95 ارائه خدمات مختلف از قبیل اخذ گواهی نامه راهنمایی رانندگی و پروانه کسب و کار منوط به گذراندن دوره سواد آموزی و داشتن مدرک سوم ابتدایی است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcezv8x.jh8vni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما