چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 38910
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
هشدار آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

عده ای به دنبال این هستند حرمت ماه رمضان را از بین ببرند

قم نيوز : قم نیوز: باید برنامه تبلیغاتی ما قوی تر از قبل باشد، چرا که امروزه برنامه های شوم دشمنان بیش از پیش شده است ؛ شبکه های اجتماعی در بیشتر اوقات به لجنزاری تبدیل شده اند که همه دنیا را به لجن کشیده است.
عده ای به دنبال این هستند حرمت ماه رمضان را از بین ببرند
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به حدیث قدسی درباره فواید اطاعت و بندگی خدای متعال گفتند: نشانه عقل طاعت خدا و نشانه جهل ، معصیت خداست.

معظم له افزودند: باید توجه کنیم که دستورات خداوند و احکام دین تابع مفاسد و مصالحی است که به خود مردم برمی گردد و اگر خدای متعال به نماز، روزه، حج و سایر عبادت توصیه کرده است و همچنین از معاصی نهی کرده است سود و زیانش به خود ما انسان ها برمی گردد لذا باید در طاعت و بندگی خدای متعال بیش از پیش بکوشیم.

ایشان با بیان فواید سه گانه طاعت و بندگی خدای متعال تاکید کردند:طاعت الهی موجب پاداش وافر از سوی خدای متعال در دنیا و آخرت است که نمونه های این پاداش ها را خداوند در قرآن کریم و سرنوشت امت های پیشین بیان کرده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی محبوبیت در میان مردم را فایده بعدی طاعت خداوند دانستند و گفتند: قرآن مجید بیان کرده اگر کسی از دستورات خداوند اطاعت کند خداوند اورا محبوب انسان ها قرار می دهد و چنین شخصی همواره مورد علاقه مردم است، برخلاف کسانی که فاسق هستند و مردم آنها را به چشم گنهکار و معصیتکار می شناسند.

این مرجع تقلید با ذکر روایاتی از ائمه اطهار(ع)، بی توجهی به دستورات خدای متعال را نشانه بی خردی و جهل دانستند و تاکید کردند: کدام انسان عاقل این همه فواید و برکات اطاعت الهی را رها می کند و به دنیال معصیت خداوند می رود که باعث سرافکندگی و خسران در دنیا و آخرت می شود.

ایشان در قسمت دیگری از بیانات خود با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و لزوم بهره برداری بیشتر از این ماه شریف گفتند: ماه رمضان، ماه پاکیزگی و دوری گزیدن از لغزش‌هاست و جان و روح انسان به واسطه این ماه مبارک از آلودگی‌ها شسته می‌شود و در سایه این ماه عزیز گناهان از بین می‌رود.

مقابله با گناه آزمون بزرگ الهی

این مرجع تقلید افزودند: همچنین طبق تاکیدات دین مبین اسلام ماه مبارک رمضان، ماه انجام وظایف است و انسان با وظایف سنگین الهی خود مورد آزمون قرار می‌گیرد که مهم‌ترین آزمون‌ها برای آماده سازی انسان مقابله با گناه است.

معظم له افزودند:در حقیقت ماه مبارک رمضان تجدید بیعت امت مسلمان با اسلام و پیامبر عظیم الشان(ص) است و احادیث و روایات فراوانی پیرامون فضیلت این ماه مبارک بیان شده است.

لزوم کسب آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان

حضرت آیت الله مکارم شیرازی کسب آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان را لازم دانستند و خاطر نشان ساختند:ماه شعبان ماه استغفار  است و لازم است از اوقات شریف ماه شعبان برای آمادگی ماه مبارک رمضان استفاده نماییم.

ایشان در نکاتی پیرامون وظایف نهاد های مختلف در تبلیغات مبانی دینی در جامعه گفتند:باید برنامه تبلیغاتی ما قوی تر از قبل باشد چرا که امروزه برنامه های شوم دشمنان بیش از پیش شده است و شبکه های اجتماعی در بیشتر اوقات به لجنزاری تبدیل شده است که همه دنیا را به لجن کشیده است.

این مرجع تقلید وظیفه صدا و سیما و سایر رسانه ها را سنگین توصیف کردند و افزودند: باید با تبلیغات خوب و مناسب در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان بایستیم و در این راه علاوه بر مساجد، صدا و سیما و سایر رسانه ها نیز می توانند  نقش خوبی ایفا کنند تا جوانان را بیمه نمایند.

معظم له خواست دشمنان اسلام و انقلاب را یک جامعه تسخیر شده و غرق در مادیات و شهوات دانستند و تاکید کردند: دشمنان به دنیال  این است جوانان جامعه را تسخیر خود کند تا دیگر توان مقابله در مقابل آنان را نداشته باشند که باید با این توطئه شوم آنان مقابله شود.

با هنجار شکنی در ماه مبارک رمضان برخورد شود

این مرجع تقلید در پایان با بیان اینکه باید جلوی هنجار شکنی های افراد در ماه مبارک رمضان گرفته شود تاکید کردند: باید با تظاهر به روزه خواری در ماه مبارک رمضان برخورد شود چرا که عده ای به دنبال این هستند آبروی ماه رمضان را از بین ببرند که باید در مقابل با چنین افرادی ایستاد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcawone.49na615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما