پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 38924
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام و المسلیمن قرائتی :

روحانیون بیان احکام و مسئله گفتن را ساده نپندارند/ تفسیر قرآن باید "للناس" باشد، نه "للخواص"

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید بر اینکه روحانیون بیان احکام و مسئله گفتن را ساده نپندارند، گفت: بیان احکام بصورت قابل فهم، ساده، روان و شیوا و جذاب، دارای شیوه های نوینی است که باید روحانیون نسبت به فراگیری آن اهتمام داشته باشند.
روحانیون بیان احکام و مسئله گفتن را ساده نپندارند/ تفسیر قرآن باید "للناس" باشد، نه "للخواص"
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، در جلسه ای با مبلغین و روحانیون اصفهانی، در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان، اظهار کرد: در هر کجا که یک نفر خط شکن داشته باشیم، مشکلات حل است.

وی با بیان این که وجود روحانی خط شکن برای رفع مشکلات و معضلات جامعه یک ضرورت است، گفت: جدی گرفتن قرآن برای سعادت دنیا و آخرت یک اصل است، لذا روحانیون باید در زندگی خود قرآن را جدی بگیرند تا موجب شود مردم کلام الهی را در زندگی خود ساری و جاری کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: امروز هجرت روحانیون  از قم، نجف و مشهد به روستاها و شهرستان ها یک امر الزامی است و عدم هجرت مبلغین و روحانیون باسواد حوزوی به مکان هایی که نیازمند یک روحانی و اسلام شناس هستند، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: روحانیون باید نسبت به صرف وقت و عمر خود حساس باشند و متناسب با نیاز روز جامعه به مسائل دینی، مهارت های خود را ارتقا دهند، چرا که ارتقا توانمندی و مهارت های فردی برای تبلیغ صحیح و قابل قبول اسلام توسط مبلغین و روحانیون، ضرورتی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه روحانیون نباید بیان احکام و مسئله گفتن برای مردم را ساده بپندارند، گفت: بیان احکام و مسئله بصورت قابل فهم، ساده، روان و شیوا و جذاب، دارای شیوه های نوینی است که باید روحانیون نسبت به فراگیری آن اهتمام داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز  با بیان این که تفسیر قرآن بای "للناس" باشد نه "للخواص"، تصریح کرد: روحانیون باید از جزء جزء آیات قرآن، دستور العمل های اسلامی را استخراج و آنها  رابه صورت شیوا بر روی منبرها بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز کرد: به عنوان نمونه من برای یک آیه قران کریم، «و بالوالدین احسانا» 60 نکته استخراج کردم که متناسب با دادگاه خانواده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfj1dm.w6dc0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما