پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 38952
منبع : پايگاه خبری جهان نيوز

تاثیرات راهبردی ریاست آیت الله جنتی بر مجلس خبرگان رهبری

قم نيوز : قم نیوز: سوابق آیت الله جنتی به عنوان یکی از یاران قدیمی و مورد اعتماد حضرت امام (ره) و همچنین مقام معظم رهبری نشان می دهد که ایشان همواره بر حفظ و محافظت از جایگاه ولایت فقیه و چارچوب اسلامی نظام تاکید داشته و خود نیز در اینباره هزینه های سنگینی را داده اند. در سال های اخیر و به خصوص پس دولت اصلاحات و در مقاطع حساس انقلاب مانند فتنه 78 و 88 که تخریب ها و هجمه به جایگاه ولایت فقیه بیشتر از همیشه شد، ایستادگی و حمایت تمام قد و جانانه آیت الله جنتی از ولایت فقیه – به عنوان اصلی ترین نماد اسلامیت جمهوری اسلامی- اصلی ترین شاکله شخصیت سیاسی و مذهبی ایشان بود.
تاثیرات راهبردی ریاست آیت الله جنتی بر مجلس خبرگان رهبری
به گزارش قم نیوز، آیت الله جنتی از چهره های انقلابی و مورد نفرت رسانه‌های ضد انقلاب و به خصوص بی بی سی فارسی با رای بسیار معنادار و قاطع به ریاست مجلس خبرگان رسید. این در حالیست که در دوره قبل خبرگان رهبری، آیت الله جنتی برای ریاست خبرگان آرای کمتری کسب کرده بود. با این وجود همان پیش بینی اینکه خبرگان رهبری در دور جدید ضمن جوانتر شدن، انقلابی تر نیز شده، درست از آب درآمد. با این وجود علی رغم پرداختن به چرایی انتخاب آیت الله جنتی به ریاست خبرگان، تاثیرات این ریاست بر سپهر سیاسی و وضعیت جمهوری اسلامی کمتر مورد تحلیل و واکاوی قرار گرفته است. مطلب پیش رو به تاثیرات راهبردی ریاست آیت الله جنتی بر خبرگان می پردازد.

*تاثیر مثبت بر اجماع بیشتر نیروهای انقلاب در سپهر سیاست ایران

رای قاطع آیت الله جنتی در رورند سپهر سیاست در ایران نشان می دهد که انقلابیون به اجماع و اتحاد قابل توجهی رسیده اند. این اجماع پیش از این در تشکیل فراکسیون اصولگران مجلس و توافق بر ریاست علی لاریجانی در مجلس خود را نشان داده است اما ریاست آیت الله جنتی بر خبرگان تاثیر مضاعفی بر اجماع بیشتر نیروهای انقلابی در جبهه بندی های جدید انقلابی بودن و غرب گرایی دارد.

*تضمین بیشتر آینده اسلامیت نظام

سوابق آیت الله جنتی به عنوان یکی از یاران قدیمی و مورد اعتماد حضرت امام (ره) و همچنین مقام معظم رهبری نشان می دهد که ایشان همواره بر حفظ و محافظت از جایگاه ولایت فقیه و چارچوب اسلامی نظام تاکید داشته و خود نیز در اینباره هزینه های سنگینی را داده اند. در سال های اخیر و به خصوص پس دولت اصلاحات و در مقاطع حساس انقلاب مانند فتنه 78 و 88 که تخریب ها و هجمه به جایگاه ولایت فقیه بیشتر از همیشه شد، ایستادگی و حمایت تمام قد و جانانه آیت الله جنتی از ولایت فقیه – به عنوان اصلی ترین نماد اسلامیت جمهوری اسلامی- اصلی ترین شاکله شخصیت سیاسی و مذهبی ایشان بود. اینک ایشان با چنین سابقه درخشان در دفاع از اسلامیت نظام و همچنین مجموع کسانی که با وجود این دغدغه ها به ایشان رای قاطع دادند نشان می دهد که خبرگان رهبری- که خود نیز از ارکان تضمین اسلامیت نظام می باشد-  در سالهای آینده بیش از پیش بر حفظ اسلامیت نظام مصمم خواهد بود.

*ناامیدی و تغییر محاسبه غرب از حساس ترین مراکز تصمیم گیری در جمهوری اسلامی

در سالهای اخیر جریان اعتدالیون به عنوان یکی از نقاط امید غرب در ایران به عنوان تغییر درونی محاسبات راهبری و تصمیم گیری در انقلاب اسلامی تبدیل شده اند. ده ها شاهد و کد و البته سند نشان می دهد که غربی ها بر جریان اعتدالیون و برخی انقلابیون خسته و تغییر جهت داده بسیار سرمایه گذاری کرده اند. آنها به دنبال این بودند که این سرمایه گذاری در یک سود کلان میوه اش را در خبرگان رهبری بچنینند. این طرح البته اول با هوشیاری شورای نگهبان و سپس با حضور و آرای مردم و اینک با انتخاب و بصیرت نمایندگان خبرگان در انتخاب یکی چهره انقلابی و به قول رسانه های آمریکایی و اروپایی "ضد غربی" با شکست سنگینی مواجه شده است.

این مسئله ضمن اینکه سبب ناامیدی دشمنان انقلاب می شود سبب تغییرات محاسبات آنها نیز خواهد شد. کافیست برخی تحلیل های این روزهای رسانه های غربی از رییس جدید خبرگان رهبری را کمی با دقت بیشتری مورد مطالعه قرار بدهیم تا به خوبی متوجه بشویم دقیقا چه اتفاقی بر محاسبات و حتی طراحی غرب در چند سال اخیر افتاده است. همچنانکه بر عکس آن رسیدن برخی افراد به مناصب مهم در کشور چگونه هم دشمن را به دست اندازی به کشور امیدوار کرده و هم محاسبات آنها را تغییر داده که ادامه تحریم ها و یا امیدواری به گرفتن امتیازات بیشتر از ایران در عرصه های غیر از برجام هسته ای نمونه های از آن به شمار می رود.

البته اگر به هیچکدام از این عوامل هم نخواهیم بپردازیم کافیست یکبار دیگر مرور کنیم که چگونه بی بی سی فارسی به عنوان عامل مهم سازمان اطلاعاتی انگلیس با تمام توان و مهندسی افکار تلاش می کرد که افرادی همانند آیت الله جنتی به مجلس خبرگان راه پیدا نکنند تا چه برسد به اینک در جایگاه ریاست مجلس تکیه بزنند. این را هم نباید از یاد برد که علاوه بر ریاست، ترکیب هئیت ریسه مجلس نیز آب سردی بر همه هیاهو غربی ها و عوامل داخلیشان محسوب می شود.

*پایان یک دوره تلاش برای نفوذ به خبرگان رهبری و مصونیت بخشی به این نهاد مهم

البته جریان نفوذ هیچ وقت تعطیل بردار نیست. زیرا همانگونه رهبر معظم انقلاب از چندین ماه قبل یکی از اصلی ترین طراحی های دشمنان را نفوذ در جمهوری اسلامی بیان کرده اند، این مسئله به عنوان یک خطر همیشگی و در همه احوالات وجود حقیقی خواهد داشت. با این وجود از دو سال قبل تقریبا یک طراحی فشرده و پیچیده برای نفوذ به خبرگان رهبری، از طرف غربی ها و عوامل داخلی آنها صورت گرفته بود که قرار بود مجلس خبرگان این دوره به محلی برای نفوذ برخی چهره ها و جریانات مورد تایید غرب تبدیل بشوند. اما ترکیب جدید خبرگان رهبری و علی الخصوص ریاست چهره های مورد اعتماد و انقلابی و البته بسیار سخت نفوذ ناپذیر می تواند پایانی برای یک دوره تلاش برای نفوذ به خبرگان رهبری و مصونیت بخشی به این نهاد مهم در سالهای آتی باشد. ان شاالله...

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgxy9w.ak97n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما