يکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 39033
منبع : خبرگزاری مهر
توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه انجام می‌شود؛

اعزام ۷ هزار مبلغ دینی به سراسر کشور/ توجه به مناطق مرزی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم از اعزام بیش از هفت هزار مبلغ به مناطق مختلف کشور همزمان با مبارک رمضان خبر داد.
اعزام ۷ هزار مبلغ دینی به سراسر کشور/ توجه به مناطق مرزی
به گزارش قم نیوز، فصل تابستان با عنوان طرح هجرت و همچنین محرم و صفر و ماه مبارک رمضان از جمله مناسبت‌ها و ایامی هستند که طلاب و روحانیون به منظور تبلیغ دین و بیان مسائل مهم جامعه به مناطق تبلیغی اعزام می‌شوند.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین اداره کل اوقاف و امور خیریه از جمله مهمترین نهادهای دینی و حوزوی هستند که بیشترین اعزام مبلغ را در کارنامه خود دارند.

در این زمینه حجت الاسلام یحیی کمال مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به اعزام مبلغ ویژه این ماه اشاره کرد و گفت: بر اساس مأموریت‌های تعریف شده این نهاد در زمینه فعالیت در ایام مهم و بزرگ سال مانند ماه مبارک رمضان اعزام مبلغ طبق سنوات گذشته از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ویژه ماه مبارک رمضان هفت هزار مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شوند، گفت: اعزام‌ها به صورت انفرادی، گروه‌های تبلیغی و نخبگان حوزوی صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: در ماه مبارک رمضان سال جاری علاوه بر مبلغان مرد بانوان مبلغ نیز از سوی دفتر تبلیغات به نقاط مشخص شده اعزام می‌شوند.

آغاز اعزام‌ها از ۱۸ خرداد

وی با اشاره به اینکه اعزام‌ها از ۱۸ خرداد آغاز می‌شود گفت: طلاب تا ۱۶ تیرماه سال جاری که مدت یک ماه است در مناطق تبلیغی خود حضور داشته و برنامه‌های تبلیغی خود را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام کمالی ادامه داد: علاوه بر دفتر تبلیغات اسلامی قم سایر شعب این نهاد در اصفهان، مشهد و تهران نیز اعزام مبلغ دارند ولی بیشتر اعزام‌ها از دفتر قم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: طلاب بر اساس درخواست استان‌ها به مناطق مختلف اعزام می‌شوند که در این بین استان‌های تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، مازندران، گیلان، اصفهان و کرمان بیشترین تقاضا را برای اعزام مبلغ داشته‌اند.

اعزام مبلغ به مناطق مرزی کشور

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم به اعزام مبلغ به مناطق مرزی کشور اشاره و ضمن بیان این مطلب که این مناطق برای دفتر تبلیغات مهم است، گفت: سعی شده تا از مبلغان بومی مناطق مرزی برای به دلیل آشنایی با آداب و فرهنگ این مناطق در اولوت اعزام باشند و همچنین مبلغان متخصص و آموزش دیده به نقاط مهم مرزی کشور اعزام می‌شوند.

وی به ارزیابی فعالیت‌های مبلغین در دوران تبلیغ نیز اشاره و بیان داشت: گزارش‌های رابطین مشخص شده و همچنین گزارش‌های دفاتر ائمه جمعه و جماعات برای ارزیابی فعالیت‌های مبلغان در نظر گرفته شده است.

جوانان ما مورد هجمه فرهنگی و اجتماعی دشمنان قرار دارند و این باعث آسیب‌پذیر و برخی از مشکلات برای جوانان شده است

 حجت الاسلام کمال با اشاره به برخی از مشکلات و معضلات اجتماعی ضمن بیان این مطلب که قطعاً در جامعه مشکلات زیادی وجود دارد، گفت: ما معتقدیم که چنانچه اعزام‌های مبلغان و اقدام روحانیت در تبلیغ وجود نداشت شاید مشکلات کنونی گسترده و عمیق‌تر بود.

وی با اشاره به برخی از مشکلاتی که جوانان درگیر آن هستند، گفت: جوانان ما مورد هجمه فرهنگی و اجتماعی دشمنان قرار دارند و این باعث آسیب‌پذیر و برخی از مشکلات برای جوانان شده است اما باید پذیرفت که همین تبلیغ سنی و منبر و تبلیغ چهره به چهره موجب کاهش آسیب‌ها شده است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم در ادامه به گردهمایی طلاب قبل از اعزام به مناطق تبلیغی اشاره کرد و گفت: طلاب هر ساله قبل از اعزام به مناطق تبلیغی طی یک گردهمایی که در آن سخنرانان سیاسی و فرهنگی دعوت می‌شوند با مسائل ضروری که باید در تبلیغ بدان اشاره شود آشنا می‌شوند.

گردهمایی طلاب در ۱۳ خردادماه

وی در رابطه با زمان این گردهمایی، گفت: گردهمایی روز ۱۳ خردادماه ساعت ۹ صبح در مسجد اعظم قم و با سخنرانی آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchxvnx.23nwxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما