پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 39154
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

منبر سنتی جواب فضای مجازی را نمی دهد/ توصیه های ۱۳ گانه به مبلغین

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: منبر سنتی جواب فضای مجازی را نمی دهد و باید با ورود به این عرصه، علاوه بر ترویج فراگیر معارف اهل بیت(ع)، به شبهات نیز پاسخ داده شود.
منبر سنتی جواب فضای مجازی را نمی دهد/ توصیه های ۱۳ گانه به مبلغین
به گزراش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی،در گردهمایی مبلغان و گروه های تبلیغی، در محل دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران، با انتقاد از عدم توجه و برنامه ریزی مناسب برای ماه مبارک رمضان، گفت: معمولاً از چهل روز قبل از عید، همه ارگان ها نهادها وخانواده ها امکانات خود را بسیج می کنند تا از نوروز استقبال کنند، اما ما برای استقبال از بهار قرآن، دو سه روز قبل از ماه مبارک اقدام می کنیم، تبلیغات در مساجد و سایر امکان در این مسئله ضعیف است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: در شب های قدر سهم تفسیر قرآن در مساجد تهران چند ساعت است، چرا در این شب های وابسته به قرآن، از قرآن و تفسیر آن کمتر صحبت می شود.

برخی واجبات به فراموشی سپرده شده اند!

وی ادامه داد: امروز نسل نوجوان و جوان با نماز رابطه ضعیفی دارد و برخی واجبات به فراموشی سپرده شده است، لذا در ایام تبلیغی، مبلغان باید نسبت به ترویج و تعمیق معارف الهی در جامعه جدی تر عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرآئتی با تاکید بر این که تبلیغ دین، رحمت الهی است که نصیب هرکسی نمی شود، خاطر نشان کرد: بهترین انسان های روی زمین، مبلغان دین خدا هستند.

رئیس ستاد نماز کشور بر انس با نماز و قرآن تاکید و تصریح کرد: قرآن ذکر و شفاء است و ذکری بهتر از آن نداریم، انس با قرآن باید گام اول باشد و اگر این رابطه برقرار گردد، مسائل را به قرآن متصل خواهیم کرد

ضرورت توجه به نیازهای مردم

وی، توجه به نیازهای روز مردم در برنامه های تبلیغی را بسیار مهم خواند و افزود: مبلغان در فعالیت های خود به نیازهای خانواده ها مانند بحث همسرداری، بچه داری، لقمه حلال، توجه به نماز و ... بپردازند. بانوان مبلغه نیز در جلسات مختص به زنان و در محیط زنانه به جای استفاده از چادر سیاه از چادرهای رنگی استفاده کنند. چرا که رنگ شاد در روحیه مخاطب تاثیرگذار است.

توصیه های کاربردی

رئیس ستاد اقامه نماز در ادامه با اشاره به نکاتی که مبلغان باید در تبلیغ رعایت کنند، خطاب به آنان تصریح کرد: "به جای مسائل واجب از مستحب بحث نکنید"، "برای بچه ها کلاس بگذارید و بدانید که تربیت اسلامی آنان بسیار ارزنده است"، "برای کودکان و نوجوانان کتاب اخلاق نوجوانان نوشته حجت الاسلام فلاح زاده و داستان راستان را بیان کنید"، همچنین "از قرآن هم سوره لقمان یا حجرات را تفسیر کنید"، البته زمان کلاس 20 دقیقه بیشتر نباشد.

این مفسر قرآن در ادامه توصیه های خود به مبلغان گفت: "با مردم با آرامش صحبت کنید و روی منبر داد نزنید"، "تحلیل سیاسی بدون مبنا و اطلاع نداشته باشید"، "سخنرانی ها طولانی نشود"، "در منبر مسائل فقهی مورد نیاز را مطرح کنید"، "مراقب رفتارتان باشید و ژست نگیرید"، "از تفاسیر ساده و روان و قابل فهم مردم استفاده کنید"، "قلب سالم محل حضور خدا است پس در تبلیغ دین قلب سالم داشته باشید و از کسی کینه به دل نگیرید"، "بین دو نماز استخاره نکنید" و "سخنرانی هایتان کوتاه باشد".

از فضای مجازی غافل نشویم

 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در  پایان بر ضرورت حضور هدفمند طلاب و روحانیون توانمند در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: منبر سنتی جواب فضای مجازی را نمی دهد و باید با ورود به این عرصه، علاوه بر ترویج فراگیر معارف اهل بیت(ع)، به شبهات نیز پاسخ داده شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcba8bf.rhb9spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما