دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 39263
منبع : پایگاه خبری پلیس
رئیس پلیس فتا استان قم خبر داد

دستگیری عامل تهدید و اخاذی در شبکه اجتماعی تلگرام

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پلیس فتا استان قم از دستگیری فردی خبر داد که اقدام به تهدید و اخاذی در شبکه اجتماعی تلگرام می‌کرد.
دستگیری عامل تهدید و اخاذی در شبکه اجتماعی تلگرام
به گزارش قم نیوز، علی موالی اظهار کرد: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه فرد ناشناسی در شبکه اجتماعی تلگرام پس از ابراز علاقه و پیشنهاد ازدواج با اغفال نامبرده 13 میلیون تومان از وی کلاهبرداری کرده با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله ضمن تشکیل پرونده موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا استان قم قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه پس از انجام اقدامات تخصصی متهم شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضائی استان دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان قم افزود: متهم با دیدن ادله انکار ناپذیر به بزه انتسابی خود اعتراف و اذعان کرد با شاکیه مدتی پیش در یکی از سایت‌های فضای مجازی آشنا شده و با سوء استفاده از سادگی نامبرده مبالغی را به بهانه‌های مختلف از وی دریافت می‌کردم.

موالی افزود: در نهایت پرونده متشکله به همراه متهم به دادسرا ارسال شده و نامبرده نیز با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

رئیس پلیس فتا استان قم در توصیه به شهروندان بیان کرد: اتکا به اینترنت و فضای مجازی ممکن است در نگاه اول راهی آسان برای همسریابی تلقی شود ولی واقعیت آن است که فضای نامطمئن مجازی می‌تواند فرصتی را برای افراد سودجو فراهم آورد تا با دام افکنی، اقدام به کلاهبرداری از افراد کرده و به فکر آسیب زدن به آنها برآیند، از این رو کاربران فضای مجازی به ویژه جوانان باید همواره با حفظ هوشیاری و رعایت هشدارهای ارائه شده مراقب باشند تا از دام کلاهبرداران مصون بمانند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc1iq1.2bqoe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما