چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 39295
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
در کرانه باختری؛

صهیونیستها بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی غیرقانونی احداث می کنند

قم نيوز : قم نیوز: گروه حقوق بشر صلح اعلام کرده تعداد شهرک‌های اسرائیلی که قرار است در کرانه باختری ساخته شود در ماه‌های اول سال ۲۰۱۶ نسبت به همین دوره در سال گذشته سه برابر شده است.
صهیونیستها بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی غیرقانونی احداث می کنند
به گزارش قم نیوز، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی قصد ساختن بیش از 15 هزار واحد مسکونی شهرک‌نشین جدید را در محل یک فرودگاه غیرقابل استفاده میان کرانه باختری اشغالی و بیت المقدس شرقی دارد.

به گفته تلویزیون اسرائیل قرار است این واحدهای ساختمانی در محل فرودگاه اتاروت که در شمال شهر بیت المقدس اشغالی واقع شده ساخته شوند.

ناچمن شای عضو کنست اسرائیل روز یکشنبه درباره ساخت این واحدهای ساختمانی در فلسطین اشغالی هشدار داده و اعلام کرده که توسعه شهرک‌سازی می‌تواند موج جدیدی از محکومیت بین‌المللی را به سوی اسرائیل آغاز کند. این درحالی است که مایر تورجمن رئیس کمیته برنامه ریزی اسرائیل گفته که از دیدگاه سیاسی مشکلی نمی‌بیند. سازمان عام المنفعه ایر آمیم نیز که وظیفه نظارت بر درگیری‌ها در فلسطین اشغالی را برعهده دارد، طرح ساخت این واحدهای شهرک‌نشین را شرم آور خواند.

در اعلامیه ایر آمیم آمده است: مسئولین اسرائیلی به جای اینکه سعی کننده برنامه‌های واقعی برای افزایش برابری و کاهش تنش در منطقه داشته باشند، درعوض در تلاش برای فروش طرح‌های ساخت و ساز بحث برانگیزی هستند که حتی در اجرای آن‌ها شک و تردید وجود دارد.

رژیم صهیونیستی توسعه شهرک‌سازی غیرقانونی در سرزمین‌های اشغالی را در سرتاسر کرانه باختری با وجود خواسته‌های بین‌المللی برای توقف این اقدامات همچنان ادامه می‌دهد.

پیش از این نیز در ماه آوریل گروه حقوق بشر صلح اعلام کرده بود تعداد شهرک‌های اسرائیلی که قرار است در کرانه باختری ساخته شود در ماه‌های اول سال 2016 نسبت به همین دوره در سال گذشته سه برابر شده است. بیش از نیم میلیون صهیونیست در بیشتر از 230 شهرک صهیونیستی از زمان اشغال فلسطین در سال 1967 تا کنون در کرانه باختری و بیت المقدس زندگی می‌کنند و طبق قوانین بین‌المللی تمامی این شهرک‌ها به صورت غیرقانونی احداث شده‌اند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchminx.23nwwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما