شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 39879
منبع : پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی قم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

14 مرکز سرطان در کشور احداث می‌شود / احداث یک مرکز با کمک خیرین در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به طرح وزارت بهداشت در خصوص راه‌اندازی 14 مرکز سرطان در کشور گفت: قرار است 3 مرکز در تهران و 11 مرکز در کلانشهرهای کشور دایر شود که امیدواریم بتوانیم با کمک خیرین یکی از این مراکز را در استان قم دایر کنیم.
14 مرکز سرطان در کشور احداث می‌شود / احداث یک مرکز با کمک خیرین در قم
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه مجمع خیرین سلامت استان قم که با حضور استاندار، فرماندار و جمعی از خیرین استان برگزار شد گفت: توسعه فضای آموزشی در استان قم امر بسیار مهمی است و باید این امر در قم به گونه‌ای توسعه یابد که در خور شأن علمی شهر قم باشد.

وی عنوان کرد: همه باید در توسعه و عمران قم بکوشیم و تلاش کنیم تا وضعیت دانشکده‌ها ساماندهی شده که در این عرصه نیازمند تلاش‌های خیرین هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به وضعیت دانشجویان پزشکی در قم گفت: نمرات دانشجویانی که در قم پذیرفته می‌شوند، بعد از شهرهای بزرگی چون تهران، شیراز و تبریز، بالاترین نمرات است که نشان می‌دهد دانشجویان با استعدادی در استان حضور دارند و باید در توسعه فضای آموزشی این دانشجویان بکوشیم.
ایرانی‌خواه به فعالیت پردیس دانشگاهی علوم پزشکی قم اشاره کرد و گفت: این مجموعه با تلاش‌های صورت گرفته راه اندازی شده و ظرفیت مناسبی برای فعالیت خیرین محترم است که امیدواریم در این عرصه نیز ما را کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت بیمارستان‌های سطح شهر اشاره کرد و گفت: نخستین بیمارستان در قم سال 1308 احداث شده که توسط یک خیر پایه گذاری شده و این مسئله نشان دهنده اهتمام و توجه خیرین بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: اغلب بیمارستان‌های سطح شهر یا توسط خیر احداث و یا توسط خیر پایه‌گذاری شده است که از تلاش‌های خیرین قدردانی می‌کنیم.

ایرانی‌خواه به طرح تحول نظام سلامت و بهداشت در کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها یک دگرگونی و تحول عظیمی در کشور و به ویژه قم رخ داده است به گونه‌ای که در حوزه بهداشت تمام استان قم زیرپوشش طرح قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طبق گفته وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی قم باید جزو برترین دانشگاه‌های کشور و جهان تشیع باشد گفت: این دیدگاه دکتر هاشمی موجب شد تا تحولی عظیم در قم رخ دهد و پیش بینی می‌کنیم با اقدامات زیرساختی صورت گرفته ظرف چهار تا پنج سال آینده تحولی عظیم در استان در حوزه بهداشت و درمان رقم بخورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به پروژه‌های عمرانی دانشگاه اشاره کرد و گفت: چندین پروژه بیمارستان سازی در دستور کار است که نخستین بیمارستان که حدود 20 سال از کلنگ زنی آن می‌گذرد در شهریور ماه امسال آماده بهره برداری خواهد شد.

ایرانی‌خواه ضمن انتقاد از سیاه نمایی‌های صورت گرفته گفت: ما گلایه داریم از کسانی که بلندگوهای پرقدرت خود را در دست گرفته و بدون دلیل سیاه نمایی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در زمینه مسائل بهداشتی، در حال حاضر 140 پایگاه بهداشتی در استان داریم و این در حالی است که تا قبل از این دولت این پایگاه‌ها تنها 40 مورد بود.

وی ادامه داد: در استان قم در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و بهداشت تاکنون 220 میلیارد تومان هزینه شده که این رقم با احداث بیمارستان‌های جدید طی ماه‌های آینده به 300 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: در حوزه خیرین نیز طی دو سال گذشته 100 میلیارد تومان وعده داده شده که تاکنون 60 درصد این رقم توسط خیرین تخصیص داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: یکی از هنرهای وزارت بهداشت طی دو سال اخیر هدایت خیرین به سمت نیازهای جامعه در حوزه بهداشت و درمان بوده است که از خیرین استدعا داریم که این کمک‌های خالصانه همچنان ادامه داشته باشد.

ایرانی‌خواه در ادامه به طرح وزارت بهداشت در خصوص راه اندازی 14 مرکز سرطان در کشور اشاره کرد و گفت: قرار است سه مرکز در تهران دایر شده و 11 مرکز نیز در کلانشهرهای کشور ایجاد شود که امیدواریم بتوانیم با کمک خیرین یکی از این مراکز را نیز در استان قم دایر کنیم.

وی همچنین از نبود همکاری توسط برخی دستگاه‌ها با دانشگاه علوم پزشکی قم انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در این وضعیت بد بودجه‌ای شهرداری قم، 10 میلیارد تومان عوارض بابت ساخت دو کلینیک ویژه از ما گرفته است، این در حالی است که این کلینیک ویژه‌ها شخصی نبوده و به منظور ارائه خدمات به مردم احداث می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: نباید اینگونه باشد مراکزی که در حال احداث برای خدمت به مردم هستند، مشمول عوارض شوند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcf1cdm.w6d1eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما