سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 39949
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم:

مجوز ورود اتوبوس‌های اتباع خارجی به داخل شهر صادر نشود/ ساماندهی زائران خارجی ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: باید پارکینگ استقرار اتوبوس‌های حامل اتباع خارجی ایجاد شود و اجازه ورود این اتوبوس‌ها به داخل شهر داده نشود.
مجوز ورود اتوبوس‌های اتباع خارجی به داخل شهر صادر نشود/ ساماندهی زائران خارجی ضروری است
به گزارش قم نیوز، یونس عالی‌پور  در جلسه ستاد تسهیلات زائران که در استانداری قم برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: عید سعید فطر یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی است و به همین دلیل باید برنامه‌ریزی منسجمی صورت بگیرد تا به صورت شایسته و مطلوب به زائرانی که در تعطیلات عید سعید فطر به قم می‌آیند، خدمات ارائه شود.

وی با تاکید براینکه همه دستگاه‌ها باید به وظایف خویش عمل کند، تصریح کرد: دستگاه‌ها در صورتی که مسئله‌ای یا نکته‌ای در ارتباط با امنیت استان برخورد کردند به معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گزارش کنند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به دستور صریح استاندار قم در ارتباط با ایجاد پارکینگ استقبال از زائران عراقی گفت: اقدامات لازم در ارتباط با ایجاد این پارکینگ باید هرچه زودتر عملیاتی شود و سازمان حمل و نقل نباید اجازه ورود اتوبوس‌های حامل اتباع خارجی را به داخل شهر بدهد و این اتوبوس‌ها باید در پایانه‌ها مستقر شوند.

عالی‌پور بر ضرورت ساماندهی وسایل حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: در این زمینه لازم است مجوزهای لازم و ضروری صادر شده و افراد فعال در این بخش را به دریافت مجوز ترغیب کنند.

وی بر ضرورت اهتمام دستگاه‌های اجرایی بر ساماندهی زائران تاکید و بیان کرد: همه دستگاه‌های اداری و اجرایی قم باید در زمینه ساماندهی زائران به صورت جدی کار کنند و در صورتی که هر یک از دستگاه‌ها اطلاعاتی از زائران خارجی دارند، در اختیار استانداری بگذارند تا بتوانیم به شیوه مطلوب‌تری ساماندهی آنها را انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: باید پیگیری‌های لازم برای استقرار زائران خارجی به صورت جدی مورد پیگیری قرار بگیرد و در این راستا لازم است سازمان میراث فرهنگی نظارت جدی داشته باشد و شهرداری نیز کمک‌ کند تا این کار صورت بگیرد.

عالی‌پور با بیان اینکه رفتار هر دستگاهی با زائران باید مناسب باشد، گفت: باید با رفتارمان رضایت خاطر زائران را فراهم کنیم، به گونه‌ای که خاطره خوشی از سفر به استان قم داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در ایام تابستان، اداره کل آموزش و پرورش فقط میزبان زائران فرهنگی است، گفت: باید مشکل ساماندهی اسکان زائران برطرف شده و نانوایی‌ها نیز به تأمین نان و آرد موردنیاز مردم با دقت و جدیت بیشتری اهتمام داشته باشند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم در بخش پایانی سخنان خویش از خدماتی که در ایام ماه مبارک رمضان از سوی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به زائران صورت گرفت قدردانی و خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی خوبی در ماه مبارک رمضان صورت گرفت که باید قدردان این زحمات باشیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdnn0s.yt0no6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما