سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : 39954
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت‌الله حسینی بوشهری:

با تمام توان به مدیر جدید حوزه کمک خواهیم کرد/ در حوزه‌های علمیه شخص‌محوری حاکم نیست

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: آیت‌الله اعرافی با تجربه گسترده مدیریتی در عرصه حوزه‌های علمیه و جامعةالمصطفی(ص) با تدبیر شورای عالی عهده دار سکان مدیریت در حوزه‌های علمیه شده است که با تمام توان وی را یاری خواهیم کرد.
با تمام توان به مدیر جدید حوزه کمک خواهیم کرد/ در حوزه‌های علمیه شخص‌محوری حاکم نیست
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری در جمع، معاونین، مدیران و کارکنان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، با تقدیر از تلاش دست اندرکاران بخش‌های مختلف حوزه گفت: باید تا زمانی که در مسؤولیت حضور داریم، تمام توان خود را به کار ببریم و زمانی که از این مسؤولیت جدا شدیم حس ضایع شدن این فرصت را نداشته باشیم. نکته دیگر آن است که برخی کارهایی انجام می‌دهند، ولی کار ماندگاری نیست؛ اهل بیت(ع) به ما سفارش می‌کنند که از این فرصت‌ها به شکلی استفاده کنیم که کاری ماندگار انجام داده باشیم.

حسینی بوشهری گفت: اگر انسان به دنبال کار ماندگار نباشد و صرفا تلف کننده عمر باشد، این سرمایه دیگر قابل بازگشت نیست و حتی شادابی انسان نیز از بین می‌رود. خوبی کار این است که اگر این شادابی هم از بین رفته باشد، ولی مابه‌ازای آن خدمت شایانی صورت گرفته باشد این عمر دیگر تلف نشده است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: در معارف اهل بیت(ع) بیان شده است که به خداوند عرض کنیم، اگر عمری به من می‌دهی، لحظه لحظه عمر من در راه و مسیر بندگی باشد و اگر قرار است که عمر من چراگاه شیطان باشد، یک لحظه نیز مرا در این دنیا نگاه ندار و جان مرا بگیر.

وی با اشاره به خدمات و فعالیت اجرایی خود در حوزه افزود: خدمت حوزوی من از زمانی آغاز شد که در این حوزه، درس سیوطی را می‌خواندم و از همان زمان هم تدریس می‌کردم و هم کار اجرایی مدرسه را دنبال می‌کردم. از همان حدود سال‌های 54 فعالیت خود را آغاز کردم و حدود 40 سال در عرصه خدمت به سربازان امام زمان(عج) فعالیت کردم و البته در این سال‌ها هیچگاه درس و بحث را ترک نکردم، زیرا مدیری که درس و بحث را ترک کند، نفوذ کلام خود را در حوزه از دست می‌دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه با تقدیر از فعالیت و تلاش شبانه‌روزی معاونین و مدیران مرکز مدیریت حوزه بیان کرد: معاونان مدیریت حوزه نیز شب و روز نمی‌شناختند و در راه خدمتگزاری به حوزه‌های علمیه از هیچ کوششی فروگذار نکردند؛ اگر امروز این کارنامه درخشان مدیریت کلان حوزه ارائه شود، نشان می‌دهد که معاونان و مدیران و فعالان عرصه مدیریت در بخش‌های مختلف حوزه تا چه اندازه فعالیت کرده‌اند.

حسینی بوشهری گفت: کارهای ارزشمندی در حوزه باید انجام شود و باید افراد خوش فکر و جدیدی در حوزه وارد شوند تا حوزه‌های علمیه به بالندگی خود در عرصه‌های مختلف ادامه دهد تا رضایت حضرت ولی عصر(عج)،رهبر انقلاب و مراجع فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از فعالیت‌های انجام شده در راستای تحول و ارتقای علمی و اخلاقی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: آماده شدن سند چشم‌انداز حوزه از مهم‌ترین فعالیت‌هایی بوده که در مرکز مدیریت انجام شده است و برنامه پنج ساله به عنوان برشی از این چشم‌انداز نیز آماده شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های این مرکز می‌توان به طرح آمایش سرزمینی حوزه اشاره کرد که از جمله فعالیت‌های زیرساختی در حوزه است که می‌تواند جلوی فعالیت‌های تکراری را بگیرد. این طرح، ظرفیت استان‌ها و شهر‌ها را از نظر فرهنگی و علمی مشخص می‌کند و در آینده نزدیک آماده خواهد شد.

حسینی بوشهری گفت: نظام جامع آموزشی و پژوهشی و تبلیغی و تهذیبی که از آرزوهای حوزویان و مورد مطالبه رهبر انقلاب بوده است با مشارکت مسؤول دبیرخانه شورای عالی و با پیگیری فعالان حوزوی به سمت و سوی درستی هدایت می‌شود و تا چند سال آینده از صفر تا صد نظام آموزشی در پذیرش حوزه و آموزش و... مشخص می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: معاونان حوزه، در راه خدمتگزاری به حوزه‌های علمیه و انجام این طرح‌های ارزشمند که نوآوری‌های کار مدیریتی در حوزه است شب و روز نداشتند.

وی افزود: توسعه متوازن علوم حوزوی از دیگر فعالیت‌های کلان در مدیریت حوزه‌های علمیه بوده است؛ در سال‌های اخیر سعی شده که علاوه بر فقه و اصول سایر علوم نیز جایگاه خود را در حوزه پیدا کنند.

حسینی بوشهری گفت: طرح درختواره علوم حوزه نیز طرح بسیار موفق و کارایی بود که در آینده می‌تواند نقش مهمی در طرح‌ریزی رشته‌های تخصصی حوزوی داشته باشد.

وی بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های مهمی که در این عرصه انجام شده، می‌توان به تدوین متون درسی و آسیب‌شناسی امور تهذیبی و تربیتی و اخلاقی اشاره کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه به استقلال مالی حوزه اشاره کرد و بیان کرد: پیگیری موقوفات حوزوی در کل کشور از جمله فعالیت‌هایی است که در این زمینه انجام شده است. اگر بتوانیم موقوفات را احیا کنیم استقلال مالی حوزه‌های علمیه کاملا حفظ خواهد شد.

وی با تقدیر از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: هر کاری آغاز و پایانی دارد، ولی در این سال‌ها سعی کرده‌ایم فعالیت‌ها را در بهترین حالت انجام دهیم؛ آیت‌الله اعرافی نیز با تجربه گسترده مدیریتی در عرصه حوزه‌های علمیه و جامعةالمصطفی(ص) با تدبیر شورای عالی عهده‌دار سکان مدیریت در حوزه خواهد بود.

حسینی بوشهری تاکید کرد: تمام کارکنان و فعالان حوزه باید با تمام امکانات و ظرفیت‌ها به مدیر بعدی حوزه‌های علمیه کمک کنند، زیرا در حوزه‌های علمیه شخص محوری حاکم نیست و همه افراد بر مبنای وظیفه شرعی و دینی خود فعالیت دارند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjxhet.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما