چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 39964
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله اعرافی:

مرجعیت عمود خیمه حوزه های علمیه است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله اعرافی، نهاد مرجعیت را عمود خیمه حوزه های علمیه دانست.
مرجعیت عمود خیمه حوزه های علمیه است
به گزارش قم نیوز، آیت الله اعرافی در ابتدای درس تفسیر آیت الله العظمی سبحانی در مدرسه حجتیه گفت: چند سال است که آیت الله العظمی سبحانی در ماه رمضان در مجتمع عالی فقه کرسی تفسیر برگزار می کنند که کمال تقدیر از این عالم جلیل القدر انجام می شود.

وی با تبریک عید سعید فطر، افزود: عید با مفهوم سرور و شادی و خوشحالی در آمیخته است که این شادی انواع مختلفی دارد که شامل لذات جسمی و روحی وعقلی و معنوی است.

رئیس جامعه المصطفی(ص) بیان کرد: عید فطر و اضحی در حقیقت نشانی از موفقیت بنده در یک مراسم و برنامه سلوک الی الله است؛ این عید در پایان یک مسابقه آسمانی قرارداده شده است و این عید، عید معنویت و شادی های روحی و اخلاقی و تعالی شخصیت است.

آیت الله اعرافی اظهارکرد: عید فطر از یک طرف به این معنی است که دوره ای از سلوک الی الله و تعالی روحی و عبادی را پشت سرگذاشته ایم و معنی دوم آن این است که برای شروع یک زندگی اخلاقی و معنوی، آماده شویم.

وی گفت: لذت و سرور معنوی که در عید فطر حس می شود ویژه بندگان خاص خدا است؛ اگر کسی به حقیقت رمضان نزدیک تر شده باشد رتبه او در عید بیشتر است و وقت دریافت جوایز از عالم غیب است.

وی اظهارکرد: حوزه های علمیه، و اساتید و فعالان این حوزه مبارکه می دانند که عمود خیمه این حوزه ها مراجع عظام تقلید هستند که راهنمایان و هدایت گران این جریان مقدس هستند؛ رهبر انقلاب بیان کردند که مراجع قله های علمی و معنوی حوزه هستند و همه ما قدردان این مراجع عظام هستیم.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: نهاد مرجعیت است که باعث شده است که امروز خط ما از خط تکفیریون و جریان های انحرافی جدا باشد؛ خدا را به خاطر نهاد مرجعیت شکرگزار هستیم؛ نعمت ولایت فقیه که امروز حبل متین و رشته استوار امت اسلامی و پیروان اهل بیت(ع) است برآمده از حوزه و نهاد مرجعیت است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcayone.49noi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما