قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اداره کل اخبار داخلی خبرگزاری مهر گفت: بخش تازه های نشر را در همه گروه ها ایجاد کرده ایم تا تازه ترین کتاب ها در حوزه کاری هرگروه به مخاطبان آن عرضه شود.
اقدامات خبرگزاری مهر برای ترویج کتاب و کتابخوانی/خبرگزاری مهر در همه صفحات قسمت ویژه‌ای را برای معرفی کتاب در نظر گرفته است
به گزارش قم نیوز، رضا منتظری، معاون فرهنگی اداره کل اخبار داخلی خبرگزاری مهر و دبیر سرویس فرهنگی  این خبرگزاری درباره اقدامات این خبرگزاری در راستای فرمایشات رهبری در ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان داشت: در صفحه اول خبرگزاری بخشی به نام کتاب مهر ایجاد شده است که شامل تازه های نشر داخلی و بین المللی در حوزه های مختلف و در زیر گروههایی مانند فرهنگ،دین،تاریخ و تمدن،فلسفه و منطق،دانش و فناوری،سیاست،اقتصاد،ادبیات، کودک و نوجوان،ورزش و سلامت و علوم اجتماعی است و همچنین در بین همه گروه های خبرگزاری سازوکاری طراحی شده تا کتاب هایی را که در حوزه هایشان منتشر می شود را معرفی کنند.
 
وی ادامه داد: بخش تازه های نشر را در همه گروه ها ایجاد کرده ایم تا تازه ترین کتاب ها در حوزه کاری هرگروه به مخاطبان آن عرضه شود.
 
منتظری با اشاره به کارهای تخصصی درحوزه کتاب در این خبرگزاری افزود: گروه فرهنگ خبرگزاری مهر نیز زیر شاخه های متعددی دارد که به صورت تخصصی به موضوع کتاب می پردازد، از جمله زیر گروه های "کتاب" و "شعر و ادب" که در آنجا گفتگو با نویسندگان و معرفی آثار برتری که تولید و منتشر می شود در دستور کار است.
 
دبیر سرویس فرهنگی خبرگزاری مهر عنوان کرد: در حوزه های شعر و ادب هم طبعا با شاعران برجسته گفتگوهایی را انجام می دهیم و سعی می کنیم بحث کتابخوانی  و توجه به آثار فاخر مکتوب را ترویج کنیم.
 
وی درباره اقدامات سایر رسانه ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز گفت: رسانه های مجازی و مکتوب زیادی هستند که می توانند اقداماتی به فراخور حوزه های فعالیت خود برای رونق این امر پسندیده انجام دهند و در عین حال نمی توانیم از نقش رسانه ملی به عنوان مهمترین ابزار برای گسترش و توجه دادن مخاطبان در افزایش میزان مطالعه روزانه غافل شویم .
 
به گفته منتظری، ورود جدی تر تلویزیون به مقوله کتاب و کتابخوانی و برنامه هایی در این راستا با توجه به پراکندگی سطح مخاطبان این رسانه می تواند تاثیر گذار تر باشد.
 
انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcivua5.t1auy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما