دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 40081
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق:

دوستی مردم ایران و عراق ناگسستنی است/ نابودی کامل داعش نزدیک است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه عراق خواستار گسترش ارتباط با ایران اسلامی است، گفت: پیوند و دوستی مردم ایران و عراق ناگسستنی است.
دوستی مردم ایران و عراق ناگسستنی است/ نابودی کامل داعش نزدیک است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید عمار حکیم شامگاه یکشنبه در پایان سفر یک روزه خود به شهر مقدس قم در جمع خبرنگاران طی سخنانی با اشاره به اهداف سفر خود به قم گفت: دیدارهایی با مراجع تقلید و علمای قم داشتیم و در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی و شرایط و تحولات عراق گفتگو کردیم.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های حوزه علمیه نجف و همچنین برنامه‌ریزی برای برپایی شعائر اسلامی از جمله مراسم اربعین حسینی از موارد گزارش داده شده به مراجع تقلید بود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: سالانه ده میلیون نفر زائر در اربعین حسینی(ع) به کربلای معلی سفر می‌کنند که امیدواریم این شور و حماسه هر سال افزون‌تر شود.

آزادی موصل گامی اساسی در نابودی کامل داعش است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آزادسازی فلوجه گفت: این امر پیروزی بزرگی برای نیروهای عراقی به شمار می‌رود و مرحله جدیدی در مبارزه با تروریست است.

حجت الاسلام حکیم تأکید کرد: در آینده‌ای نزدیک عملیات‌های بزرگی برای آزادسازی موصل انجام خواهد شد و آزادسازی موصل در حقیقت گامی اساسی برای نابودی کامل داعشی‌ها خواهد بود.

وی ابراز داشت: امروز مشکلات امنیتی عراق و مردم ما را آزرده خاطر کرده است اما مصمم هستیم کانون‌های تروریست در عراق را شناسایی و نابود کنیم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: امیدواریم با از بین رفتن کامل تکفیری‌ها و تروریست‌ها روند سیاسی در عراق پیشرفت‌های خود را دنبال کند.

وی گفت: عراق خواستار گسترش ارتباط با ایران اسلامی است و امیدواریم زمینه‌های گسترش همکاری در عرصه‌های مختلف با برقراری کامل امنیت در عراق فراهم شود.

حجت الاسلام حکیم اضافه کرد: پیوند و دوستی مردم ایران و عراق ناگسستنی است و بهبود وصعیت امنیتی عراق از انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccsxq0.2bqx48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما