چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 40295
منبع : خبرگزاری تسنیم
مدیرکل امور مالیاتی استان قم:

بی‌اطلاعی از اجرای قوانین مالیاتی چالش پیش‌روی اصناف استان قم است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور مالیاتی استان قم با بیان اینکه امسال از صاحبان مشاغل ۴۰ هزار و ۸۰۰ اظهارنامه مالیاتی گرفته شده که از این تعداد ۲۳ هزار و ۴۰۰ فقره صفر اعلام کرده‌اند گفت: مهمترین چالش پیش روی اصناف عدم اطلاع از اجرای قوانین است.
بی‌اطلاعی از اجرای قوانین مالیاتی چالش پیش‌روی اصناف استان قم است
به گزارش قم نیوز، سعید حسنی در هشتمین جلسه اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه بنا به اعلام اتاق اصناف از 10 هزار واحد صنفی فاقد پروانه در استان 6 هزار واحد شناسایی شده است اظهار داشت: اما آمار اداره‌کل امور مالیاتی استان رقمی بیش از این آمار را نشان می‌دهد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم افزود: اصناف مکلف هستند آمار واحدهای بدون پروانه را به اداره کل امور مالیاتی اعلام کنند طی نامه نگاری‌های صورت گرفته اما اتاق اصناف از این موضوع ممانعت کرده از همین‌رو از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواسته شده تا در این زمینه ورود کند.

وی با بیان اینکه از 220 پرونده ابطال در زمینه قانون مالیات برارزش افزوده در استان خبرداد و تصریح کرد: شناسایی واحدهای بدون پروانه برای شفافیت فعالیت‌های اقتصادی است.

حسنی با اشاره به اینکه عمده فروشان و بنکداران مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند تصریح کرد: وقتی اظهارنامه برای آن‌ها ارسال شد برای سرباز زدن از این قانون مجوزهای خود را ابطال و اقدام به خرده فروشی کردند، این در حالی است که ضریب عملکرد خرده فروشی‌ها بالاتر است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم ادامه داد: مهمترین چالش پیش‌روی اصناف عدم اطلاع از اجرای قوانین است که در این زمینه کلاس‌های آموزشی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال از صاحبان مشاغل 40 هزار و 800 اظهارنامه مالیاتی گرفته شده که از این تعداد 23 هزار و 400 فقره صفر اعلام کرده‌اند، یعنی نه اطلاعاتی دادند و نه مالیاتی، 10 هزار نفر هم مالیاتی بین 1 ریال تا 1 میلیون تومان اعلام شده که میانگین رقم پرداختی 30 هزار تومان بوده است.

حسنی تصریح کرد: در بخش تولید که 19 درصد مالیات استان را به خود اختصاص داده عمده مشکل در این بخش هم فاکتورهای جعلی و ارزش افزوده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcji8ex.uqeyhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما