چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 40325
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

سعودی ها مصداق « والقرآن یلعنه» هستند

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان اینکه قرآن می تواند تکیه گاه اصلی ما در تهاجم فرهنگی باشد، تصریح کردند: سعودی ها ناشر کتاب قرآن هستند، ولی به آن عمل نمی کنند و مصداق آیه « والقرآن یلعنه» می باشند.
سعودی ها مصداق « والقرآن یلعنه» هستند
به گزارش قم نیوز، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مدیر جدید و مسئولان شبکه قرآن با تاکید بر این که اموری مانند تفسیر، تجوید، ترتیل و...، مقدمه عمل به قرآن است، اظهار داشتند: سعودی ها  ناشر کتاب قرآن هستند، ولی به قرآن عمل نمی کنند و مصداق آیه « والقرآن یلعنه» می باشند که  به آن عامل نیستند و حتی در ماه های حرام هم به یمن یورش می برند.

معظم له افزودند: یکی از بهترین برنامه های رسانه ملی همین برنامه های قرآنی است که در شرایط فعلی جزو کارهایی است که در مقابل تهاجم فرهنگی انجام می شود. در فضای مجازی نیز که مملو از مفاسد است، کارهای قرآنی می تواند نقش بازدارنده داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی وجود مسائل مربوط به زندگی، اخلاق، اقتصاد، طب سنتی و... در بیان قرآن، ابراز داشتند: ما از زمانی که با قرآن کار بیشتری را با تفسیر نمونه آغاز کردیم به خوبی دریافتیم که در هر جلسه ای با بهره گیری از قرآن می توان مسایل آن را حل کرد.

معظم له با اشاره به آیه « أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِي السَّماءِ »، گفتند: قرآن درختی است که هر زمان میوه و ثمره می دهد و در این عصر و زمان می توان هر لحظه از آن بهره برد.

ایشان، آموختن روخوانی قرآن را برای همه لازم دانسته و افزودند: دشمنان شیعه در گذشته نسبت به کم بودن حافظ قرآن اشکال می کردند، ولی امروز شاهد خیل وسیع حافظان قرآن هستیم .

معظم له، سومین نکته درباره فعالیت های قرآنی را قطعی بودن سند آن دانسته و ابراز داشتند: اگر چه وهابی ها به ما تهمت تحریف قرآن می زنند، ولی معتقدیم که تحریفی در قرآن وجود ندارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به مدیران شبکه قرآن گفتند: کار شبکه قرآن عبادتی بزرگ و هر چه به اشکال مختلف گسترش داده و بر روی آن سرمایه گذاری کنند، مهم است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdks0o.yt0zx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما