قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی قم گفت: آمادگی داریم اتحادیه های مشترکی بین سازمان گردشگری و اصناف تشکیل شود تا در بحث صادرات فرش بتوانیم نقش بهتری ایفا کنیم.
فرش قم به عنوان یک اثر ملی ثبت شود/ لزوم راه اندازی اتحادیه های صادراتی مشترک فرش قم
عیسی رضایی در گفت و گو با خبرنگار قم نیوز با اشاره به اینکه فرش در استان 20 درصد فرش کشور را تشکیل می دهد، اظهارداشت: فرش ابریشم قم باید به عنوان یک اثر ملی ثبت شود و تمایل داریم با همکاری اصناف برند سازی را انجام دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: فرش با وجود اینکه از بدنه سازمان میراث فرهنگی جدا شده اما همچنان آن را جز صنایع دستی می دانیم.

وی خاطر نشان کرد: آمادگی داریم اتحادیه های مشترکی بین سازمان گردشگری و اصناف تشکیل شود تا در بحث صادرات فرش بتوانیم نقش بهتری ایفا کنیم.

رضایی با بیان اینکه در جهان نمایشگاه های مختلفی در موضوع فرش دایر می شود گفت: در فصل تابستان نمایشگاه فرش در روسیه را داریم که قم نیز دارای غرفه ای در این نمایشگاه ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم تصریح کرد: با اینکه می گوییم چین با ما در حال رقابت در فرش است همه فرش هایی که در نمایشگاه چین داشتیم به فروش رسید و استقبال خوبی از آثار هنرمندان قمی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد داریم اتحادیه های مشترک صادراتی تشکیل شود افزود: فرش اهمیت ویژه ای دارد و پیشنهاد راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی را داریم چرا که اگر در این زمینه کار شود اثرات خوبی برای استان خواهد داشت.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcftmdj.w6dxjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما