سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 40475
منبع : پایگاه اطلاع رسانی سپاه استان قم

جهاد کبیر وظیفه مدیران فرهنگی حوزه های مقاومت است

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) طی سخنانی در کارگاه یک روزه آموزش مدیران فرهنگی حوزه های مقاومت بسیج، ضمن قدردانی از زحمات بسیجیان در پایگاه های مقاومت بسیج، اظهار داشت: جهاد کبیر وظیفه مدیران فرهنگی حوزه های مقاومت است
جهاد کبیر وظیفه مدیران فرهنگی حوزه های مقاومت است
به گزارش قم نیوز، سردار غلامرضا احمدی طی سخنانی در کارگاه یک روزه آموزش مدیران فرهنگی حوزه های مقاومت بسیج، ضمن قدردانی از زحمات بسیجیان در پایگاه های مقاومت بسیج، اظهار داشت: مدیران فرهنگی پایگاه ها باید به این مهم توجه داشته باشند که آن دسته از بسیجیانی که در طرح شجره طیبه صالحین حضور ندارند، در محدوده فعالیت شما قرار دارند.

وی با بیان این که تقریبا 22 درصد از بسیجیان قم در طرح صالحین حضور دارند، تصریح کرد: 78 درصد مخاطبین دیگر در منطقه مسئولیت شما قرار دارند که نشان دهنده نقش ویژه و حساس شما مدیران فرهنگی در این عرصه است.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) در خصوص وظایف مدیران فرهنگی ادامه داد: نقش شما در تبیین و رساندن پیام انقلاب و همراهی مردم با شهدا و مقاومت در جبهه استکبار بسیار بالاتر و ویژه است که نباید در انجام آن اندکی غفلت کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین(ع) ابراز داشت: ایشان در این مراسم فرمودند: امروز جنگ نظامی مطرح نیست؛ امروز برای کشور ما جنگ نظامیِ سنّتی و متعارف احتمال بسیار بسیار ضعیفی است لیکن جهاد باقی است؛ جهاد یک چیز دیگر است جهاد فقط به‌معنای قتال نیست، فقط به‌معنای جنگ نظامی نیست؛ جهاد یک معنای بسیار وسیع‌تری دارد.

سردار احمدی ادامه داد: مقام معظم رهبری به خوبی و با استناد به آیات قرآنی نشان دادند که چگونه با منطق قرآن مقابل منطق دشمن بایستیم و مقابله کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص جهاد فرمودند: اطاعت نکردن از کفّار همان چیزی است که خدای متعال به آن گفته جهاد کبیر. این تقسیم‌بندی غیر از تقسیم‌بندی جهاد اکبر و جهاد اصغر است: جهاد اکبر که از همه سخت‌تر است، جهاد با نفْس است، همان چیزی است که هویّت ما را، باطن ما را حفظ می کند؛ جهاد اصغر، مجاهدت با دشمن است، منتها در بین جهاد اصغر یک جهاد هست که خدای متعال آن را «جهاد کبیر» نام نهاده که آن همین است. «جهاد کبیر» یعنی چه؟ یعنی اطاعت نکردن از دشمن، از کافر.

فرمانده سپاه استان قم تصریح کرد: جهاد کبیر وظیفه شما مدیران فرهنگی است تا اجازه ندهید جوانان ایران اسلامی با فرهنگ غربی خو گرفته و رشد کنند.

وی با بیان این که شما پاسدار انقلاب هستید، خاطر نشان کرد: دشمنان سعی می کنند جوانان را طوری تربیت شوند که خودشان می خواهند، این ماموریت اصلی شما مدیران فرهنگی است که اجازه این نفوذ و هجمه را به دشمن ندهید.

سردار احمدی با مروری بر ترفندهای مختلف دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران در 38 سال گذشته، تاکید کرد: تجریه نشان داده استکبار جهانی همواره به دنبال ایجاد جای پایی برای نفوذ و ضربه زدن به کشور است که نباید این اجازه به او داده شود.

وی تبیین و روشنگری در بین آحاد مردم را خواستار شد و گفت: امروز شاهد هستیم که برخی از آسیب های اجتماعی مانند طلاق که در واقع مهر سیاهی بر عزت بنیان ارزشمند خانواده می زند افزایش یافته است که باید در جهت رفع آن عمل کنیم.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) خاطر نشان کرد: ضرورت آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در جامعه ای که با این آسیب های اجتماعی همراه است، از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پایان صحبت های خود با بیان این که مانور و شاخص های دشمن بسیار زیاد است، تصریح کرد: در مسیر روشنگری جامعه نباید غفلت کنیم و باید با هوشیاری کامل به مقابله با جنگ نرم دشمن برویم و بدانیم که اگر نصف جنگ سرد و اشغال خرمشهر همت کنیم و خودمان را پیدا کنیم، بر تمامی هجمه ها و مشکلات غلبه خواهیم کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjixex.uqeyazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما