شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 40560
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله حسینی بوشهری:

خون شهدای مظلوم فیضیه سبب رسوایی و اضمحلال رژیم پهلوی شد

قم نيوز : قم نیوز: عضو عیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: خون شهدای مظلوم فیضیه ، زمینه ای را فراهم کرد که به تدریج سبب رسوایی هر چه بیشتر رژیم پهلوی و اضمحلال آن در سال ۱۳۵۷ شد.
خون شهدای مظلوم فیضیه سبب رسوایی و اضمحلال رژیم پهلوی شد
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری  اظهار داشت: دوم فروردین ماه سال 42 همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) بر اساس سنت هر ساله مجلسی از سوی مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی در مدرسه فیضیه برگزار شد که آن روز دستگاه جبار طاغوت با نیروهای مزدور خود به فیضیه هجوم برده و ضمن ضرب و شتم شدید طلاب و فضلای حوزه، حتی قصد تعرض به ساحت آیت الله العظمی گلپایگانی را داشتند.

وی افزود: در آن واقعه چند نفر از طلاب و روحانیون عزیز به فیض عظیم شهادت رسیده و برخی نیز به شدت مجروح شدند.

 عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: خون شهدای مظلوم فیضیه ، زمینه ای را فراهم کرد که به تدریج باعث رسوایی هر چه بیشتر رژیم پهلوی و اضمحلال آن در سال ۵۷ شد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با بیان اینکه هتاکی و گستاخی طاغوت و شاه نسبت به سربازان ولی عصر(عج) و شاگردان مکتب امام صادق(ع) در تاریخ معاصر ایران ماندگار شد، گفت: امروز طلاب و فضلای عزیز به خصوص نسل جوان حوزه باید بدانند که دستگاه جبار طاغوت هیچ گاه نمی خواسته که عزت حوزه و روحانیت ما حفظ شود.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است اینکه امروز روحانیت در سایه این خون شهدا و جانفشانی طلاب، اساتید و فضلا می بایست عزتمندانه و آگاهانه در مسیر اهداف مقدس اسلام و انقلاب اسلامی گام بردارد و همه ساله یاد و خاطره شهدای مظلوم فیضیه را گرامی بدارد.

 وی در خاتمه گفت: در واقع باید روحانیت از این ظرفیت برای خدمت به مکتب امام صادق(ع) نهایت بهره برداری را داشته باشد و در جهت خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان اسلام و انقلاب گام بردارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdce7n8e.jh87pi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما