يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 40599
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی:

مدارس علمیه خواهران؛ قطب فرهنگی مناطق محروم هستند

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار حضور جدی حوزه‌های علمیه خواهران در مقابله با آسیب‌های اجتماعی شد و گفت: حوزه‌های علمیه خواهران حضور پررنگی در مسائل فرهنگی به ویژه استان‌های محروم داشته‌اند و مراکز علمی و آموزشی ما برای آن منطقه قطب فرهنگی بوده است.
مدارس علمیه خواهران؛ قطب فرهنگی مناطق محروم هستند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در دومین نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که  امروز در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به روایات به بیان مسائل اخلاقی پرداخت و بر حفظ کرامت انسانی تأکید کرد.

وی همچنین موفقیت در کار تشکیلاتی را منوط به انجام کار برای رضای الهی و شناخت وظیفه دانست و گفت: اگر می‌خواهیم اداره امر حوزه‌های را داشته باشیم باید اداره امر خودمان را داشته باشیم. کاری که برای خدا است با دکان داری نمی‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنان خود آموزش را نخستین امر در سرپرستی حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد و یادآور شد: اصول حاکم بر نظام تعلیم و تربیت که شامل مبانی، اصول، اهداف و سیاست‌های است توسط شورای سیاستگذاری تصویب و ابلاغ شده و ما نیز مؤظف هستیم بر اساس این مصوبه نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران را بازخوانی یا باز طراحی کنیم. این سند یکی از مهم‌ترین سندهای ما است که برای بند بند آن همکاران زحمت کشیده‌اند.

وی به نتیجه رسیدن کار آموزشی را گذاشتن فرصت  برای این امر بیان کرد و گفت: موفقیت‌های خواهران طلبه در المپیادهای علمی مختلف مانند علامه حلی و... نشان از تلاش خواهران طلبه است. امسال در قریب به اتفاق جشنوارهای علامه حلی تعداد شرکت کنندگان خواهر از شرکت کنندگان برادر بیشتر بوده است که تعداد حائزین رتبه آن‌ها نیز بیشتر بوده است. البته تنها نباید به این نتایج تکیه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، با تأکید بر بنیه علمی حوزه‌های علمیه خواهران بر اساس اقتضائات خواهران بیان کرد: به ارزیابی نتایج، تلاش‌ها و دستآوردهای متقابل آن در بحث پذیرش باید توجه کافی داشت. در بحث آموزش باید تمام مسائل را زیر نظر داشت و تنها به صدور دستور العمل و آیین‌نامه اکتفا نشود بلکه باید به تمام مدارس توجه کافی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار حضور جدی حوزه‌های علمیه خواهران در مقابله با آسیب‌های اجتماعی شد و گفت: حوزه‌های علمیه خواهران حضور پررنگی در مسائل فرهنگی به ویژه استان‌های محروم داشته‌اند و مراکز علمی و آموزشی ما برای آن منطقه قطب فرهنگی بوده است.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران در مقابله با آسیب‌های اجتماعی یک وظیفه بسیار ویژه و مهمی دارد. اکنون 150 کانون قرآنی در کنار تمام مدارس داریم که در مقایسه با تمام مدارس یک سوم کل آن می‌شود که باید در گسترش این کانون‌ها تلاش بیشتری کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: زمینه توسعه حضور خواهران طلبه در فضای مجازی فراهم شده است که ظرفیت بسیار خوبی به شمار می‌آید. تلاش ما این است که برای پنج سال آینده بسته آموزشی، محتوایی و نرم افزاریی برای طلاب خواهر تهیه کنیم تا پس از فارغ التحصیلی میدان حضور در فضای مجازی را داشته باشد.

وی افزود: فرصت فضای مجازی را نباید دست کم بگیریم. باید ده‌ها شبکه تخصصی را در فضای مجازی داشته باشیم. البته تمام این کارها نیز نیازمند توجه کافی است ولی تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی نباید ما را از حضور در این فضا دور کند. ما اکنون 200 کتاب آماده چاپ داریم که اکنون تنها 50 عدد آن‌ها چاپ شده ولی فضای مجازی دارای چنین محدودیتی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، مسأله منابع پایدار مالی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: مردم از قدیم پشتیبان حوزه‌های علمیه خواهران بوده‌اند ولی هیأت امنا باید با تلاش خود پشتیبان دیگر مانند خیرین را نیز جذب کنند. البته ما به شدت نسبت به فعالیت‌های اقتصادی حساس هستیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgyn9t.ak9zy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما