چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 40659
منبع : روابط عمومی تامین اجتماعی قم
عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مطرح کرد

لزوم راه‌اندازی رشته تامین اجتماعی در سطح آموزش عالی

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خواستار تاسیس رشته تامین اجتماعی در دانشگاه‌ها شد و افزود: ارتقاء سطح دانش تامین اجتماعی در کشور یک ضرورت ملی است.
لزوم راه‌اندازی رشته تامین اجتماعی در سطح آموزش عالی
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سیدرضا حسینی در همایش نقش تامین اجتماعی در اقتصاد مقاومتی که در تالار تامین این اداره کل برگزار شد گفت: مفهوم تامین اجتماعی ریشه در صدر اسلام دارد و در آیات و روایات مختلف می‌توان این موضوع را به وضوح مشاهده کرد.

وی افزود: آیات 25 سوره حدید و 195 سوره مبارکه بقره اهمیت تامین اجتماعی در مفهوم عام را به خوبی تبیین کرده و در فرمایشات امامان معصوم علیهم السلام نیز اشاره‌های فراوانی شده است.

عضو هیأت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تامین اجتماعی بیشترین ارتباط را با اقتصاد مقاومتی دارد تصریح کرد: تامین اجتماعی یکی از زیرساخت‌های مقاومت پذیری اقتصادی است و نقش آن در جلب مشارکت آحاد جامعه در تولید ملی، توسعه کارآفرینی و کمک به توانمندسازی نیروی کار انکارناپذیر است.

حسینی با اشاره به مطالعات و تجربه‌های جهانی با موضوع تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی جایگاه ویژه‌ای در نظام‌های اقتصادی معاصر دنیا دارد و این در حالی است که دین مبین اسلام از همان ابتدا بر این موضوع و اهمیت آن تاکید داشته است.

نویسنده کتاب تامین اجتماعی از دیدگاه اسلام و غرب اظهار کرد: تامین اجتماعی لازمه ثبات، پایداری، رشد و شکوفایی اقتصاد یک کشور است.

وی لزوم نگاه حمایتی مسئولان کشور از پایداری سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات به موقع و با فراگیری بیشتر به جامعه مخاطب را مهم ارزیابی کرد و گفت: فراگیری، جامعیت و کفایت سه مولفه مهم در پایداری و ارائه خدمات بهتر توسط سازمان تامین اجتماعی است و تامین اجتماعی باید به دغدغه ملی همه مسؤولان و مردم تبدیل شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خواستار تاسیس رشته تامین اجتماعی در دانشگاه‌ها شد و افزود: ارتقاء سطح دانش تامین اجتماعی در کشور یک ضرورت ملی است و راه اندازی رشته تامین اجتماعی و جذب دانشجو و پرورش نیروهای زبده و کارشناس می‌تواند در بلند مدت گفتمان تامین اجتماعی را در کشور بهبود ببخشد.

حسینی اعمال اصلاحات پارامتریک، اصلاح قوانین تامین اجتماعی و روزآمد کردن آن، اصلاح ترکیب منابع سازمان با استفاده از منابع مالیاتی و انفال، اصلاح ساختار سیاست‌های کلان اقتصادی در راستای ارتقاء سطح عدالت اجتماعی، پرداخت بدهی سازمان توسط دولت، بازتعریف نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی را راهکارهای توانمندسازی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: پایداری و شکوفایی سازمان تامین اجتماعی تاثیر مستقیم و مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdn90o.yt0zk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما