چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 40841
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله العظمی جوادی آملی:

امنیت و آرامش جامعه با عمل به دین کامل خواهد شد

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت الله جوادی آملی بیان داشتند: تامین امنیت و آرامش همه افراد جامعه که در ولای پرچم اسلام هستند به عهده حکومت اسلامی و در زمان کنونی نیز بر عهده نیروی انتظامی است.
امنیت و آرامش جامعه با عمل به دین کامل خواهد شد
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله جوادی آملی در جلسه اخلاقی فصلی روحانیون عقیدتی سیاسی ناجا، با اشاره به جایگاه ائمه اطهار(ع) به عنوان الگوی جامعه اسلامی بیان داشتند: ائمه اطهار(ع) فخر دین و الگوی ما هستند و اگر ائمه را به معنای واقعی کلمه الگوی خود قرار دهیم یعنی به دین عمل کرده ایم و امنیت و آرامش جامعه با عمل به دین کامل خواهد شد.

ایشان اذعان داشتند: تامین امنیت و آرامش همه افراد جامعه که در ولای پرچم اسلام هستند به عهده حکومت اسلامی و در زمان کنونی این وظیفه بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است.

معظم له خاطرنشان کردند: مردم مصر در زمان حکومت حضرت امیر (ع) می گفتند رهبر ما علی(ع) و استاندار ما مالک اشتر است اما با این وجود جامعه سقوط کرد، لذا مردم باید هوشیار باشند که حتی با عنایت به وجود رهبر نمونه در جامعه، اگر مواظب و وظیفه شناس نباشند، عاقبت آن جامعه منجر به شکست خواهد شد.

حضرت آیت الله  جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود به آثار سوء گناه در جامعه اشاره کردند و اظهار داشتند: فرد غیر متدین حلال و حرام را رعایت نمی کند و خود را به گناه آلوده می کند ولی فرد متدین به این مسئله آگاه است که گناه بوی بدی دارد و انسان را بی آبرو و رسوا می کند؛ در نظام شریعت، قوانین عرفی جامعه نظیر قوانین بهداشتی برگرفته از قوانین الهی است و انسان با عمل به این قوانین، از بی آبرویی و رسوایی نجات می یابد .

ایشان در خاتمه به نقش امر به معروف و نهی از منکر در حفظ حجاب و عفاف اسلامی پرداختند و ابراز داشتند: کسی که به نامحرم نگاه می کند مریض است و برخی از زنان نیز از نشان دادن خود به دیگران لذت می برند، ولی مردم جامعه با نهی از منکر که همان انزجار نسبت به بدحجابی یا بی حجابی است، می توانند این بیماری را ریشه کن کرده و جامعه را از آن رها سازند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgq79t.ak9zt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما