چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 41027
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل محیط زیست استان قم خبر داد

برگزاری همایش اختصاصی دریاچه نمک در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل محیط زیست استان قم با بیان اینکه همایش اختصاصی دریاچه نمک با حضور استان‌های مجاور دریاچه نمک برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم در این همایش بتوانیم استان‌های مجاور را نسبت به تهدید دریاچه نمک آگاه کنیم.
برگزاری همایش اختصاصی دریاچه نمک در قم
به گزارش قم نیوز، سید رحمان دانیالی در نشست بررسی وضعیت ریزگردهای استان قم که به همت بنیاد قم‌پژوهی در موسسه طلوع مهر برگزار شد، با تاکید بر اینکه فضای مجازی بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست است، اظهار کرد: جلوگیری از افزایش ریزگردها یکی از اولویت‌های استانی است که برخی از مسؤولان نسبت به این امر اهتمام جدی دارند.

وی اضافه کرد: زمین مورد نیاز مرکز تحقیقات زیست محیطی به وسعت 40 هکتار با مشارکت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم و پاسگاه حوض سلطان به وسعت پنج هکتار توسط دولت اختصاص داده شده است.

مدیرکل محیط زیست استان قم از ایجاد سامانه ریزگرد پاسگاه حوض سلطان یاد کرد و گفت: دریافت حقابه استان قم بر اساس نامه استاندار به رئیس سازمان محیط زیست دنبال می‌شود و مسؤولان استان‌های همجوار برای احقاق این حقابه گردهم می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو به پرداخت حق‌آبه‌های زیست محیطی در استان‌ها اهتمام جدی دارد، تصریح کرد: دولت نگرش محیط زیستی مطلوبی دارد اما دریافت حقابه‌ها استان نیازمند پیگیری مسؤولان است.

دانیالی با بیان اینکه همایش اختصاصی دریاچه نمک با حضور استان‌های مجاور دریاچه نمک در قم برگزار می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم در این همایش بتوانیم با استفاده از آمار و اطلاعات مستند استان‌های مجاور را نسبت به تهدید دریاچه نمک آگاه کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcd5z0o.yt0fx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما