سه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : 41207
منبع : خبرگزاری مهر
مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

لزوم ارتقای زیرساخت در حوزه ارتباطات/ توجه دولت به مؤلفه‌های دینی

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه کشور خواستار ارتقای زیرساخت در حوزه ارتباطات به ویژه در قم شد و گفت: ایجاد شبکه علمی حوزوی و توسعه فعالیت‌های دینی در حوزه فضای مجازی نیازمند زیرساخت است.
لزوم ارتقای زیرساخت در حوزه ارتباطات/ توجه دولت به مؤلفه‌های دینی
به گزارش قم نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر سه‌شنبه در دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: امیدواریم دولت تدبیر و امید بتواند در پرتو انقلاب، آرمان‌های نظام و در جهت پیشرفت کشور گام‌های بزرگی را بردارد.

وی گفت: حوزه علمیه که پشتیبان و خیرخواه نظام و دولت است خود را موظف می‌داند تا در مسیر تعالی کشور هر آنچه لازم است و در توان دارد را انجام دهند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: در این هفته دولت از تمام خدماتی که دولتمردان ما انجام داده اند به ویژه خدملتی که در راستای امنیت در کشر صورت گرفته است تشکر می کنیم.

وی با بیان اینکه قم به لحاظ وجود حوزه علمیه و نیز وجود مراجع بزرگ تقلید و اساتید برجسته علمی جایگاه بی نظیری دارد، تصریح کرد: توجه بیشترمردم و نظام می تواند سبب شود تا قم بیشتر از این در جهان اثر گذار باشد.

آیت الله اعرافی ضمن بیان جایگاه ممتاز قم در کشور و جهان، گفت: قم باید پاسخگوی نیازهای نظام و جامعه باشد و لذا این مسئولیت قمی‌ها را سنگین‌تر کرده است.

وی در سخنان خود خواستار ارتقای زیرساخت‌ها در حوزه ارتباطات به ویژه در استان قم شد و ادامه داد: ایجاد شبکه علمی حوزوی و توسعه فعالیت‌های دینی در حوزه فضای مجازی نیازمند این زیرساخت‌ها است.

امام جمعه قم به ایجاد زیرساخت قوی و شبکه ملی اشاره کرد و افزود: ما آماده هستیم تا با تشکیل کارگروهی بین چندین نهاد تلاش نماییم تا جهشی در این زیرساخت‌ها ایجاد شود.

وی همچنین آمادگی خود و حوزه علمیه را اعلام کرد تا در یک همکاری مشترک یک نگاه فلسفی، اسلامی و اخلاقی درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را ارائه نماییم.

آیت الله اعرافی اعلام نظرات فلسفی و اخلاقی در حوزه شبکه‌های اجتماعی را امری ضروری دانست و گفت: دیدگاه اسلامی در این فضاها باید بررسی و تقویت شود.

اندیشه‌های تولیدی در قم نیاز به بازسازی برای انتشار در فضای مجازی دارد

وی تأکید کرد: اندیشه‌هایی که در قم تولید می‌شود نیاز به بازسازی دارد تا در فضای مجازی با شکل‌ها و زبان‌های مختلف منتشر شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: با اینکه برخوردهای بازدارنده برای جلوگیری از ترویج آسیب‌های نادرست مورد تأکید مراجع است اما مجهز کردن شبکه‌ها به دیدگاه‌های جذاب و ارائه درست اسلام باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان افزود: عناصر و مؤلفه‌های عمیق دینی در برنامه‌های دولت و نیز برنامه ششم توسعه باید اندیشیده شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcd5x0o.yt0fz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما