کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس مجلس علمای بحرین:

صهیونیسم بقای خود را در تفرقه بین مسلمانان می‌بیند

خبرگزاری فارس , 10 بهمن 1390 ساعت 18:10

قم نیوز: رییس مجلس علمای بحرین گفت: اسرائیل بقای خود را در تفرقه افکنی بین مسلمانان می‌بیند و مسلمانان باید با وحدت خود اسرائیل را نابود سازند.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام  سیدمجید مشعل پیش از ظهر امروز در هشتمین پیش نشست تخصصی چهاردهمین جشنواره شیخ طوسی با موضوع بررسی آخرین تحولات جهان که در سالن شهید عارف‌الحسینی مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان اینکه قبیله آل خلیفه ۲۳۰ سال قبل وارد بحرین شدند، اظهار داشت: این قبیله یک قبیله هجومی بودند که با کمک کشورهای غربی و انگلستان توانستند جزیره بحرین را به اشغال خود درآورند.

وی با بیان اینکه آل خلیفه تصور می‌کرد که مردم بنده‌های آنها هستند، تصریح کرد: البته از سال ۱۹۲۲ تا ۱۹۸۰ مقاومت‌هایی در برابر آل خلیفه صورت گرفت ولی نتوانست ره به جایی ببرد و توسط آل خلیفه سرکوب شد.

رییس مجلس علمای بحرین با بیان اینکه با آغاز بیداری اسلامی در تونس، لیبی و مصر مردم بحرین به خودباوری دست یافتند، تصریح کرد: متاسفانه در بحرین تمام کشور را فقط خانواده آل خلیفه اداره می‌کنند و حتی آنها ۹۷ درصد سواحل و دریاهای بحرین را نیز تملک کرده و فروخته است.

وی با بیان اینکه مردم بحرین با خودباوری که پیدا کرده‌اند متوجه شدند که آنها نیز توان مقابله با حاکم ظالم بحرین را دارند، اظهار داشت: حرکت مردم از همان ابتدا مسالمت‌آمیز بوده ولی نیروهای آل خلیفه وحشیانه به مردم حمله‌ور شدند و با جدیت آنها را سرکوب کردند.

مشعل اضافه کرد: ملت بحرین می‌خواهند که با عزت زندگی کنند و دوست دارند ببینند که قانون در کشورشان حاکم است و تمام خیرات و برکات در بحرین برای ملت بحرین است.

وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل سعی دارند تا انقلاب‌های کشورهای اسلامی را مصادره کنند، خاطرنشان کرد: اسرائیل بقای خود را در تفرقه بین مسلمانان می‌داند و سعی دارد با اختلاف افکنی بین مسلمانان به این هدف خود دست یابد.

رییس مجلس علمای بحرین گفت: نخستین کسی که وارد لیبی شد و سعی کرد تا از آن استفاده کند سارکوزی و سران کشورهای غربی بود و ما نباید این فرصت استفاده را از آنها بگیریم.

انتهای پیام/۱۱۰


کد مطلب: 4125

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/4125/صهیونیسم-بقای-خود-تفرقه-بین-مسلمانان-می-بیند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir