قم نيوز : قم نیوز: سعید قاسمی در اختتامیه جشنواره حقوق بشر آمریکایی گفت: طالبزاده شاگرد و همراه خلف آوینی است که از ابتدای انقلاب تا فتنه 88 حاضر بوده و از آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی دفاع کرده است و بهترین آرزوی من برای او، شهادت است.
سعید قاسمی: نادر طالبزاده شاگرد خلف آوینی است / طالبزاده از جنگل های بوسنی تا معرکه فته 88 از آرمان انقلاب اسلامی دفاع کرده است
به گزارش قم نیوز، سردار سعید قاسمی که عصر امروز، یکشنبه 7 شهریور 1395، در اختتامیه نخستین جشنواره حقوق بشر آمریکایی سخن می گفت، با اشاره به اینکه تمجید ما از عزیزان از دست رفته بیشتر از افراد زنده است، اظهار داشت: یکی از کسانی که بیش از دو دهه افتخار شاگردی ایشان را داشته ام، نادر طالب زاده است که فرزند خلف تیمسار اردوبادی است که در زمان ستم شاهی علیه آن نظام به پا خاستند. از تیمسار اردوبادی 2 فرزند باقی ماند که یکی از آنها در آمریکا چند سال قبل به شهادت رسید و دیگری آقا نادار است که به حق شایسته تقدیر هستند.

این فرمانده دفاع مقدس افزود: باید چند نکته درباره آقای نادر طالب زاده بگویم و به حق ایشان را معرفی کنم. کسی که حال و هوای چمران گونه ای دارد که دو مدرک دانشگاهی از آمریکا دارد، امریکایی که برخی برای آن دهانشان آب می افتداما نادر پس از انقلاب از آمریکا به ایران برگشت و تهران تایمز را راه انداخت تا انقلاب اسلامی یک رسانه به زبان انگلیسی داشته باشد.

سردار قاسمی تصریح کرد: پس از تسخیر لانه جاسوسی، نادر مستندی در آمریکا ساخت و از آنها درباره مواجهه آنها با انقلاب اسلامی اعتراف گرفت. سپس مستندهای متعددی را کار کرد و در جنگ کارهایی را با دوربین 35 میلیمتری انجام داد که امروز حتی فکر دست گرفتن آن را هم نمی کنند.

وی به دیگر سوابق طالبزاده بعد از جنگ اشاره کرد و گفت: وی از شاگردان خوب آقای آوینی بود و واحد تلویزیونی حوزه را با همکاری شهید آوینی به راه انداخت. محصول کار نادر و مرتضی، سه مستند است که یکی از آنها مجموعه ساعت 25 است. در آن زمان نماینده ایران در آمریکا که بعدها وزیر خارجه وقت ایران شد، هیچ همکاری ای با نادر نکرد اما نادر خود این مجموعه را که نشان گر گسل های ایجاد شده در آمریکا است را ساخت.

سردار قاسمی از سابقه آشنایی خود با طالبزاده گفت و خاطرنشان کرد: من در جنگ بوسنی با طالب زاده آشنا شدم که برای ساخت مجموعه خنجر و شقایق به بوسنی آمده بود. به عنوان یک نیروی اطلاعات و عملیات می گویم که در مسیر بوسنی و سفر به گوراژده که در محاصره صربها بود، چندین بار آرزوی مرگ کردم و هر بار که در این مسیر جنگی بیهوش می شدم، نادر را می دیدم که با وضو و پس از همه نبردها، کار خود را انجام می دهد و آن مجموعه تنها 3 قسمت پخش شد و کار به چالش هایی کشید که در نهایت پخش نشد.

این فرمانده دفاع مقدس افزود: طالبزاده بار دیگری هم به کوزوو رفت و سپس مجموعه عصر انتظار را کار کرد و بعد مجموعه های دیگری که با بی مهری روبرو شد. اما از همه مهمتر، حضور ایشان در فتنه 88 بود زیرا همان طور که رهبر انقلاب تاکید کرد این فتنه ای بود که برای براندازی نظام راه افتاد و هشت ماه طول کشید و بسیاری را تحت تاثیر قرار داد. برخی بودند که اینجا ربنا می خواندند و رفتند آنجا و تفنگت را زمین بگذار سرباز خواندند و هنوز هم خزعبلات می گفتند.

سردار قاسمی خاطرنشان کرد: در ایام فتنه و میدان هفت تیر و گرماگرم حادثه، حضور طالب زاده را می دیدم که در میانه معرکه بود  و پسس در برنامه راز ناگفته های دهه های اول انقلاب را به دهه سوم انتقال داد. وی افتخار دیگری هم دارد که همان شاگرد پروری است که فقط دو تیم لبنانی و افغانی را که تربیت کرده است، خوب درخشیدند و یکی از آنها مستند حضرت روح الله را ساخت که تاکنون ما نیز کاری به این قوت درباره امام عزیز انجام نداده ایم.

وی به دعوت و میزبانی طالبزاده از الکساندر دوگین اشاره کرد و گفت: اگر ایشان مقداری دیگر روی دوگین کار کند و یک شهادتین را از وی بگیرد، کاری بسیار مهم تر از آمدن چند فروند سوخو به ایران اتفاق می افتد.

قاسمی تصریح کرد: آوینی به طالبزده کتابی هدیه داد و در ابتدای آن نوشت که تقدیم به نادر طالبازده همو که با چشمان دریایی اش دیده است که چگونه خورشید از غرب بر می آید و من هم شخصا برای ایشان آرزوی شهادت را دارم.
https://qomnews.ir/vdcaieny.49n6015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما