جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 41519
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
در دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما صورت گرفت

تقدیر امام جمعه قم از پخش طنزهای فاخر از رسانه ملی

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم در دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما از پخش طنزهای فاخر از رسانه ملی تقدیر کرد.
تقدیر امام جمعه قم از پخش طنزهای فاخر از رسانه ملی
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار رئیس صدا و سیما که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: صدا و سیما محلی برای نشر آموزه‌های ناب انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه خداوند به کارهای خالصانه‌ای که برای نشر معارف دینی انجام می‌پذیرد، برکت خاصی قرار می‌دهد، گفت: ما در مسیر فعالیت و خدمت خود، نباید نگران امپراطوری رسانه‌ای استکبار باشیم، چراکه وعده خدا همراهی و قوت دادن به کارهای خالصانه ماست.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: در زمان طاغوت، وقتی اعلامیه‌ای از سوی امام خمینی(ره) منتشر می‌شد، نه تنها رسانه ملی آن را پخش نمی‌کرد، بلکه حکومت با شدیدترین برخوردها، تلاش در عدم نشر آن داشت، ولی با عنایتی که خدا داشت، این اعلامیه‌ها به صورت گسترده در میان مردم منتشر می‌شد.

وی اصلاح خود و پاک بودن مجموعه رسانه‌ای را لازمه توفیق فعالیت‌های رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: اگر رسانه‌ای در درون خود ناپاکی داشته باشد، در عرصه نشر دین نمی‌تواند موفقیتی به دست آورد.

آیت‌الله سعیدی داشتن محتوای خداپسندانه را امری ضروری در پیش‌روی صدا و سیما عنوان کرد و گفت: صدا و سیما جلوه‌ای از بروز و ظهور دین و اعتقادات ماست، از این رو نباید در پخش برنامه‌ها، هر آنچه که مردم می‌خواهند مد نظر قرار گیرد، بلکه اعتقادات و حقایق نشر یابد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: مزاج گرایی رویه‌ای است که عده‌ای برای جمع کردن رأی مردم به سمت خود، انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که کار برای خدا، براساس مصالح دین و درست انجام شود، ارزش یافته و با برکت می‌شود.

آیت‌الله سعیدی در ادامه با اشاره به تولید برخی برنامه‌های طنز در صدا و سیما گفت: مدتی است از سوی صدا و سیما طنز فاخر پخش می‌شود، بدون این که توهین یا تمسخری نسبت به گروه و قومیت و زبان خاصی صورت بگیرد. این در حالی است که در گذشته افرادی به عنوان طنزپرداز شناخته می‌شدند که قومیت‌ها، زبان‌ها و مردم مناطق مختلف را به تمسخر می‌گرفتند.

در ابتدای این دیدار، عبدالعلی علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما، گزارشی از برنامه‌های صدا و سیما در عرصه‌های ملی و بین‌المللی ارائه داد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjhiex.uqevvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما