شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 41551
منبع : پایگاه اطلاع رسانی مسجد مقدس جمکران
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد

عقد ازدواج 120 زوج جوان در مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: در یکسال گذشته 120 زوج جوان عقد و پیمان زندگی خود را در فضای قدسی مسجد مقدس جمکران منعقد کرده‌اند.
عقد ازدواج 120 زوج جوان در مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج آسمانی امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) و آغاز هفته ملی ازدواج، اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های مذهبی کشور از دیرباز محل تجمع و کانون توجه عاشقان و مشتاقان فرهنگ و معارف والای اسلام و اهل بیت(ع) بوده است و تولیت معظم مسجد و همه خادمان آن با تمام توان و بضاعت‌شان در مسیر مبارک خدمت رسانی به خیل عظیم مومنان و فضاسازی برای بهره‌مندی معنوی ایشان از قلمرو قدسی آن قدم بر می‌دارند.

وی با اشاره به اینکه خادمان مسجد در معاونت فرهنگی نیز با تأسی به همین تلاش فرخنده می‌کوشند با بهره‌گیری از ابزارهای فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و تبلیغی مناسب، به وظیفه و مأموریت خود جامعه عمل بپوشانند و پاسخگوی تمام نیازهای معنوی زائران این مکان مقدس باشند، ابراز کرد: به گواهی و تاکید قاطبه کارشناسان دینی و فرهنگی و نخبگان جامعه‌ اسلامی، پرداختن به مساله‌ خانواده و برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده برای جنبه‌های مختلف آن یکی از مهم‌ترین و فور‌ی‌ترین نیازهای فرهنگی و دینی کشور اسلامی ماست.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران با آگاهی از این نکته و نیز با عنایت به این که تحقق شعار «ازدواج آسان و مؤمنانه» جزء نخستین مقدمات اصلاح و تقویت نظام خانواده است، برآن شد که از سال گذشته بخشی به نام اتاق عقد را تأسیس و مدیریت کند و به نوهمسران جوان در چارچوبی سنجیده و هدفمند خدمات ثبت و برگزاری عقد را ارائه کند.

وی افزود: این اتاق عقد با اهدافی همچون پرهیز از آلوده شدن به تجمل، اسراف و تبذیر، پرهیز از آلوده شدن به پیرایه‌ها، خرافات و سنت‌های غیر دینی و بی ریشه، توجه به جایگاه رفیع خانواده و ارائه الگوی در دسترس و مطلوب برای مراسم عقد و ازدواج به جوانان و خانواده‌ها راه‌اندازی شده و مورد استقبال زوج‌های جوان قرار گرفته است.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ویژگی‌های سفره عقد برپا شده در این اتاق پرداخت و بیان کرد: از ویژگی‌های این سفره این است که براساس الگوهای معماری اسلامی ایرانی طراحی و از آیات قرآن کریم پیرامون ازدواج در آن استفاده شده و مزین به نام مبارک 14 معصوم(ع) است و از نورپردازی و رنگ‌آمیزی براساس روانشناسی رنگ در آن بهره‌گیری شده است.

وی ادامه داد: تمام فرآیندی که در این موضوع مد نظر است بر اساس قوانین کشور برنامه‌ریزی شده و همچنین رعایت حدود دینی و موضوعات مربوط به محرم و نامحرم به خوبی در آن وجود دارد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در یکسال گذشته 120 زوج جوان عقد و پیمان زندگی خود را در فضای قدسی مسجد مقدس جمکران منعقد کرده‌اند، اظهار کرد: علاوه بر نوهمسران قمی زوج‌های جوان از استان‌های مرکزی، خراسان، مازندران، کرمان، همدان، آذربایجان غربی، اصفهان و البرز نیز به این مسجد مقدس مشرف شده و عقد ازدواج خود را در مسجد مقدس جمکران انجام داده‌اند.

ابراهیمی در خصوص شرایط ثبت نام و استفاده از این اتاق عقد هم گفت: خانواده‌هایی که علاقمند به استفاده از این فضا در مسجد مقدس جمکران هستند می‌بایست حداقل 10 روز پیش از مراسم معرفی‌نامه‌ای از دفترخانه رسمی مبنی بر طی مراحل قانونی ثبت ازدواج را به شماره فکس 37253418-025 ارسال کنند تا همکاران ما مقدمات حضور و انجام مراسم را فراهم کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfytdj.w6dytagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما