شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 41555
منبع : خبرگزاری تسنیم
رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان قم مطرح کرد

چالش جدی خانواده‌های دانش‌آموزان استثنایی قم در تأمین هزینه سرویس مدارس

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان قم یکی از چالش‌های پیش روی مدارس استثنایی را سرویس ایاب و ذهاب برشمرد و گفت: این در حالی است که ۱۱ درصد خانواده‌های دانش آموزان استثنایی تحت پوشش کمیته امداد و ۴۶ درصد آن‌ها بی‌بضاعت هستند.
چالش جدی خانواده‌های دانش‌آموزان استثنایی قم در تأمین هزینه سرویس مدارس
به گزارش قم نیوز، سید احمد آقامیری عصر امروز در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به تغییر رویکرد در سنجش اظهار داشت: 21 هزار نوآموز تا امروز مورد سنجش طرح سلامت قرار گرفته‌اند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان قم با اشاره به اینکه این طرح برای مداخله به‌هنگام و شناسایی مشکلات بینایی، شنوایی و سلامت دانش‌آموزان است افزود: این طرح از امسال در دوره پیش‌دبستانی انجام می‌شود اما در استان قم میانگین دانش آموزان پیش دبستانی 4 درصد از میانگین کشوری کمتر است.

وی با انتقاد از اینکه ارگان‌های صادرکننده مجوز پیش‌دبستانی گوناگون بوده و همین موضوع برای اجرای طرح سنجش در دوره پیش‌دبستانی مشکل ایجاد کرده است افزود: دانش‌آموزان غربالگر می‌شوند تا مداخله به هنگام برای دانش آموزان که مشکل دارند انجام شود، از همین رو لازم است این ارگان‌ها برای اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

آقامیری یکی از چالش‌های پیش‌روی مدارس استثنایی را هزینه سرویس ایاب و ذهاب برشمرد و تصریح کرد: در استان قم تنها 28 مدرسه استثنایی وجود دارد و والدین ناچارند از راه‌های دور فرزندان خود را به این مدارس بفرستند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان قم با اشاره به اینکه سال گذشته 850 میلیون تومان برای سرویس مدارس استثنایی هزینه شده است، ادامه داد: 210 میلیون تومان از این هزینه سرویس مدارس توسط اداره‌کل آموزش‌وپرورش پرداخت‌شده و مابقی را خانواده‌ها پرداخت کرده‌اند. هزینه سرویس هزینه سنگینی به اولیا تحمیل کرده، در حالی که 11 درصد آن‌ها تحت کمیته و 46 درصد آن‌ها بی‌بضاعت هستند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjiiex.uqevizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما