پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 41707
منبع : خبرگزاری فارس
تولیت آستان قدس رضوی:

بستر کسب کرامت در هیئات فراهم شود/ آل‌سعود امتداد استکبار در منطقه است

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه محتویات هیأت‌های مذهبی باید از توحید، معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی تامین شود، گفت: بستر کسب کرامت باید در هیأت‌ها فراهم شود تا این مجموعه‌ها بتوانند به علم‌افزایی و معرفت‌افزایی مخاطبان خود برسند.
بستر کسب کرامت در هیئات فراهم شود/ آل‌سعود امتداد استکبار در منطقه است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ششمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با تاکید بر اینکه انسان کرامت ذاتی نسبت به سایر موجود عالم داراست، اظهار کرد: بخشی از کرامت اکتسابی است و انسان باید برای رسیدن به آن تلاش کند.

وی از بخشش به عنوان یکی از آثار کرامت نام برد و اضافه کرد: اساس کرامت انسانی خدامحوری بوده و جلوه این کرامت بخشش است و خدامحوری از تبعیت انسان نسبت به وسوسه‌های شیطانی جلوگیری می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه شهدای نظام اسلامی با داشتن کرامت به شهادت رسیده‌اند، تصریح کرد: رسیدن به جهاد اکبر برای برترین بندگان خداوند متعال جایگاه مطلوب است اما عالی نیست چراکه جایگاه برتر مرحله‌ای است که خواسته‌های وجودی انسان با خواسته‌های الهی منطبق باشد.

وی معرفت‌افزایی را از رسالت‌های هیأت‌های مذهبی برشمرد و خاطرنشان کرد: هیأت‌های مذهبی در کرامت اکتسابی انسان‌ها نقش مؤثری دارند چراکه انسان برای رسیدن به کرامت باید به قرآن کریم و خاندان کریم توسل کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه هیأت‌های مذهبی باید سبب یادآوری خداوند متعال شوند، مطرح کرد: تدریس شیوه بندگی و عبودیت در این مجموعه‌های فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا گفتار و کردار ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) درس توحید است.

وی با بیان اینکه محتویات هیأت‌های مذهبی باید از توحید، معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی تامین شود، عنوان کرد: بستر کسب کرامت باید در هیأت‌های مذهبی فراهم شود تا این مجموعه‌ها بتوانند به علم‌افزایی و معرفت‌افزایی مخاطبان خود برسند.

تولیت آستان قدس رضوی از آل‌سعود به عنوان شجره خبیثه ملعونه و امتداد راهبردی استکبار جهانی در منطقه یاد کرد و گفت: این رژیم با ظاهر نماز، روزه و دیگر فرایض دینی مشکلی ندارد اما اگر نماز اقامه شود، برای آنها مشکل‌ساز می‌شود زیرا نخستین گام اقامه نماز گرفتن گریبان ظالم است.

وی با اشاره به اینکه هیأت‌های مذهبی نباید از روحیه استکبار دور باشند، یادآور شد: شعر انقلابی مورد تایید رهبر انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که هیأت مذهبی باید زمان‌شناس و سخنران، مداح و شاعر به اقتضای زمان موضع‌گیری لازم را داشته باشد.

رئیسی از هیأت‌های مذهبی به عنوان کلاس درس و از امام حسین(ع) به عنوان معلم این مدارس نام برد و ادامه داد: اقتضای این مدارس در راستای درس‌آموزی از محضر ائمه اطهار(ع) باید مورد توجه قرار گیرد چراکه معلمان این مجموعه‌ها به دنبال تدریس کرامت‌های اکتسابی هستند.

وی رسیدن به کرامت را قله عبودیت انسان دانست و تصریح کرد: کرامت امام حسین(ع) به خاک سرزمین کربلا قداست بخشیده است؛ در شرایطی که برخی برای تحکیم موقعیت، جذب منافع بیشتر و جلب توجه دیگران بخشش می‌کنند هر بخششی برگرفته از کرامت نیست اما بخشش برگرفته از کرامت، انسان را به اوج می‌رساند.

تولیت آستان قدس رضوی از صف‌بندی دفاع از کرامت انسانی در مقابل جبهه ضدیت با کرامت انسانی یاد کرد و افزود: عیسی قاسم در بحرین، زکزاکی در نیجریه و نمر در حجاز پرچم‌دار دفاع و تبیین کرامت انسانی هستند چراکه استکبار جهانی طی‌ سال‌های بسیاری به دنبال خون‌ریزی انسان بوده و این امر نشان از فاصله گرفتن از کرامت انسان است.

وی از مسجد جمکران به عنوان مدرسه بزرگی برای ترویج انسانیت نام برد و ادامه داد: وجود نام‌های با ارزش ائمه اطهار(ع) در هیأت‌های مذهبی به این فضاها قداست بخشیده است به همین علت انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن باید در این مجموعه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciyya5.t1azu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما