شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 41735
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم شیرازی:

آل سعود بداند که واقعه منا با گذشت زمان فراموش نمی‌شود/ لکه ننگ واقعه منا از دامان آل سعود پاک شدنی نیست

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: آل سعود بداند که واقعه منا با گذشت زمان به فراموشی سپرده نمی‌شود و امت اسلامی و کسانی که عزیزان خود را در این حادثه از دست داده‌اند بر ایشان لعن و نفرین می‌فرستند.
آل سعود بداند که واقعه منا با گذشت زمان فراموش نمی‌شود/ لکه ننگ واقعه منا از دامان آل سعود پاک شدنی نیست
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج خود در مسجد اعظم قم به فرا رسیدن روز عرفه اشاره کرد و گفت: عرفه دعای بسیار پرفیض و پرمحتوایی است و امیدواریم که مردم نسبت به این میراث غنی که از ائمه‌اطهار برای ما به یادگار مانده است توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم باید برای حل مشکلات جوامع اسلامی دعا کنند، به فرا رسیدن سالروز فاجعه منا اشاره کرد و گفت: بار دیگر با فرا رسیدن ایام سالگرد فاجعه منا، خاطره دردناک شهادت حجاج زنده می‌شود و همگان بر مسببان این واقعه لعنت و نفرین می‌فرستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه فاجعه منا لکه ننگی برای آل سعود بود که این لکه ننگ پاک شدنی نیست، خاطرنشان کرد: این لکه ننگ همچنین بر دامان سازمان‌های بین‌المللی که ادعای حمایت از حقوق بشر دارند نیز نشست چرا که آنها عکس العلمی در برابر این واقعه کشته شدن انسان‌های بی‌گناه نداشتند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به فتواهای مفتیان سعودی که بردگان سیاسی آل سعود به شمار می‌روند، تاکید کرد: آنها برخی اوقات مردم را متهم کردند و برخی اوقات این واقعه را از مقدرات الهی دانستند و به بیان سخنان بی‌پایه و اساس برای تطهیر آل سعود پرداختند.

وی تصریح کرد: آل سعود بداند که واقعه منا با گذشت زمان به فراموشی سپرده نمی‌شود و امت اسلامی و کسانی که عزیزان خود را در این حادثه از دست داده‌اند بر ایشان لعن و نفرین می‌فرستند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjiaex.uqevtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما