دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : 41789
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله اعرافی:

سعودی‌ها می‌خواهند حج به یک سفر گردشگری تبدیل شود/قبول ولایت فقیه امتداد اعتقاد به امام عصر(عج) است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: سعودی‌های وهابی تلاش می‌کنند حج را که کنگره عظیم مسلمانان و راهگشای سعادت و کمال امت است از سفر عبادی حماسی و اجتماعی به یک سفر کوچک گردشگری مبدل کنند.
سعودی‌ها می‌خواهند حج به یک سفر گردشگری تبدیل شود/قبول ولایت فقیه امتداد اعتقاد به امام عصر(عج) است
به گزارش قم نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه مهدویت با تاریخ تمام انبیاء و اوصیاء الهی آمیخته است، اظهار کرد: این اصل مهم با 12 آسیب آمیخته شده است که برای درامان ماندن از انحراف باید به تبیین آن بپردازیم.

وی ادامه داد: نخستین آسیب، توقف در جریان حرکت این کاروان است. در تاریخ اسلام می‌بینیم بعد از پیامبر خدا(ص) گروه‌های زیادی در برخی امامان متوقف شدند و این در حالی است که ائمه اطهار (ع) تا امام دوازدهم به روشنی تبیین شده‌اند.

امام جمعه قم دومین آسیب مهدویت را مدعیان دروغین عنوان کرد و گفت: مهدویت نقشه راه درست و روشنی دارد، ولی در این مسیر عده‌ای آمدند و بدون دلیل ادعای مهدویت کرده و جمع زیادی را به انحراف کشاندند.

اعرافی سومین آسیب را ادعاهای دروغین نیابت خاص امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: حضرت مهدی (عج) چهار نایب خاص دارند و بعد از غیبت کبری نیابت به صورت عام در مراجع و علما قرار گرفت.

وی ادعاهای دروغین رویت امام، تشکیک در تولد و طول عمر حضرت، تعیین زمان دقیق ظهور، و تفاسیر غلط از انتظار، بی‌صبری در انتظار و سست شدن پایه‌های اعتقادی و تطبیق نادرست علائم آخرالزمان را آسیب‌های دیگر مهدویت عنوان و تصریح کرد: غفلت از امام زمان(عج) و بیرون رفتن از انتظار دیگر آسیب بزرگ مهدویت است. بسیاری مردم از امام زمان(عج) غافل هستند و اینکه تاکید شده هر صبح دعای عهد خوانده شود به سبب توجه و تجدید پیمان با ایشان است.

مدیر حوزه‌های علمیه عدم تمکین به مرجعیت و در عصر ما ولایت فقیه را دیگر آسیب مهدویت عنوان کرد و گفت: امتداد اعتقاد به امام عصر(عج) در عصر غیبت پذیرفتن مرجعیت عام و قبول ولایت فقیه عادل است.

اعرافی افزود: مهدویت اصل راسخ و اعتقاد مهم اسلامی است که با این 12 انحراف مواجه است و باید خودمان و نسلمان را طوری تربیت کنیم که از این انحرافات در امان بداریم.

وی با اشاره به قرار گرفتن در ایام حج اظهار کرد: در این ایام یک بار دیگر پیام امام راحل در کشتار حجاج در سال 66 و پیام امروز رهبری را بررسی می‌کنیم. امروز کعبه در دست حکامی است که وابسته به حکومت استعماری با پیشگامی مفتیان وهابی هستند و ما راه‌ خود را از حکومت ظالمانه مفتیان درباری و آل سعود وهابی جدا کردیم.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه سعودی‌های وهابی تلاش می‌کنند حج را که کنگره عظیم مسلمانان و راهگشای سعادت و کمال امت است از سفر عبادی حماسی و اجتماعی به یک سفر کوچک گردشگری مبدل کنند، بیان کرد: آخوندهای درباری آل سعود و دربار عیاش و سفاک آل سعود در سایه قدرت‌های استکباری تلاش می‌کنند ظاهر اسلام را حفظ کرده ولی معارف حماسی را از اسلام بگیرند و حج را به تفرج برای مسلمانان تبدیل کنند.

اعرافی ابزار کرد: سعودی‌ها به دنبال آن هستند که محتوای حماسی و ضد استکباری حج را از بین برده و این کنگره بزرگ را از خط دادن برای قیام و مبارزه در برابر مستکبران تهی کنند و امروز می‌بینیم از پایگاه خانه خدا که شیاطین آن را اشغال کرده‌اند پیام تکفیر و ترور به جهان مخابره می‌شود و این واقعیت آل سعود است.

وی با اشاره به اینکه در بحرین با حمایت حکام سعودی در طول چند سال ظلم‌های زیادی بر ملت تحمیل شده است، افزود: امروز حکومت بحرین تابعیت شیخ عیسی قاسم را سلب کرده و به دنبال محاکمه این عالم بزرگ است . طبیعی است ملت ایران و مسلمانان آزاده عالم این هتک حرمت را محکوم می‌کنند و به امید خدا حکومت بحرین راه به جایی نمی‌برند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز جامعه ما با انواع مشکلات و ناهنجاری‌ها مواجه است، ابراز کرد: مساجد باید محلی برای ایستادگی در برابر آسیب‌های و اجتماعی باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما از مشکلات مختلفی در حوزه‌های فرهنگ، خانواده، ازدواج، طلاق، زندان و تبعیض‌ها رنج می‌برد و از مجلس و دولت انتظار ‌می‌رود به دنبال حل مشکلات باشند. گاهی بی توجهی‌ها به جایی می‌رسد که رهبری گلایه می‌کنند و این قابل قبول نیست.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdci3ya5.t1azv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما