چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 4196
آیت‌الله نوری‌همدانی:

انقلاب اسلامی مستکبران را کلافه کرده است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: انقلاب اسلامی ایران مستکبران را در هم کوبیده و آنها را کلافه کرد.
انقلاب اسلامی مستکبران را کلافه کرده است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور یزد، علوم دریایی چابهار و مدرسه مهدی موعود اظهار کرد: ۱۲ بهمن روز بسیار مبارک و مقدسی است و جایگاه بالایی در تاریخ انقلاب اسلامی دارد.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) گفت: هر کس حق را پشت سر گذارد و به حق توجه نکند دچار ذلت و سقوط می‌شود و هر کس گمنام و ذلیل باشد باید حق گذارد تا عزت و عظمت پیدا کند.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: قرآن مردم را به تامل در رخدادها فرا می‌خواند، حوادث عام و رخدادها پیام‌های فراوانی دارد ولی انسان‌ها باید قدرت درک پیام‌های واقعه را داشته باشند.

وی با بیان اینکه رخدادهای طبیعی و اجتماعی در جهان وجود دارد، عنوان کرد: رخدادهای طبیعی شامل شب و روز، فصل‌های چهارگانه سال و خلقت انسان است و در قرآن ۷۵۰ آیه مربوط به این موضوعات وجود دارد.

نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: حوادث اجتماعی رخدادی است که با اختیار و اراده انسان‌ها ارتباط دارد و جریان دهه فجر یکی از این امور است.

وی با اشاره به سوره فجر گفت: خداوند در ابتدای این سوره پنج قسم یاد کرده و در تفسیر برهان امام صادق (ع) والفجر به معنای طلوع ظهور امام زمان (عج)، لیال عشر به معنای از دوران امام حسن مجتبی (ع) تا امام حسن عسکری (ع)، والشفی معنای امیر مومنان (ع) و فاطمه (س) و والوتر به معنای خداوند تعبیر می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: جباران و مستکبران در طول تاریخ در راه انبیا و اولیای خدا سد ایجاد کردند و در دوران کنونی قدرت‌های آمریکا، آلمان، انگلستان و فرانسه در برابر حقیقت‌ها سد و مشکل ایجاد می‌کردند.

وی ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنیم سلطه‌گران با تهاجم فرهنگی، نظامی و سیاسی سعی می‌کنند انسان‌ها را زیر سیطره خود قرار دهند و سعی می‌کنند فرهنگ، سیاست و اقتصاد انسان را قبضه کنند ولی باید دانست که آیات قرآنی برای تسلی‌بخشی به مسلمانان است و خداوند همه آنها را نابود می‌کند.

نوری‌همدانی یادآور شد: مستکبران فسادهای فراوانی به وجود آوردند و خداوند در کمین ستمگران است و آنها را می‌کوبد و نابود می‌کند پس نباید در مبارزه سست باشید، زیرا خداوند شما را یاری می‌کند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی و پیشرفت آن با دهه فجر ارتباط دارد و این انقلاب مستکبران را در هم کوبید و آنها را کلافه کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به آغاز قیام بنیانگذار جمهوری اسلامی در سال ۴۱ گفت: قرن‌ها بر کشورهای اسلامی و غیراسلامی زورگویان و مستکبران حکومت می‌کردند و سلطه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشتند.

وی بیان داشت: باید این امر مورد بررسی قرار گیرد که چه عاملی سبب انحطاط و عقب‌ماندگی مسلمانان شد، ولی پس از قرن‌ها عقب‌ماندگی فقیه، فرزانه، قهرمان میدان‌های نبرد امام خمینی (ره) قیام کرد و اسلام ناب را به متن زندگی مردم آورد.

نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی در دورانی که اردوگاه شرق دنیای کمونیستی و سوسیالیستی و دنیای غرب بسیاری از کشورها را زیر سیطره خود داشت با قیام دین و اسلام را زنده کرد.

وی یادآور شد: مستکبران در دوران پیش از انقلاب دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند، ولی با پیروزی انقلاب اسلام به زندگی‌ها وارد شد و قرآن به صحنه زندگی آمد و امروز در تمام دنیا دارای عظمت است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه وصیت‌نامه امام خمینی (ره) راهگشاست، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی توانست حاصل تجربه‌های خود را در وصیت‌نامه خویش به رشته تحریر درآورده و امام خمینی (ره) بارها بیان کردند که شاهنشاه نزد خداوند منفور بوده و از القاب شیطان است.

وی با اشاره به توطئه‌چینی‌های مستکبران گفت: قدرت‌های استکباری پس از پیروزی انقلاب آرام ننشستند و ۳۵ دولت به صدام کمک می‌کردند و غرب نیز با راه‌اندازی جنگ‌های صلیبی، جنگ جهانی اول و دوم سعی کرد مسلمانان را بکوبد.

نوری‌همدانی یادآور شد: آمریکا آل‌های خلیفه، نهیان، ثانی، صباح و سعود را ساخت و غرب نیز بر کشورهای توسعه نیافته تسلط بیشتری پیدا کرد.

وی تصریح کرد: غرب با احساس خطر از اسلام صدام را به میدان آورد و سلاح‌های شیمیایی، تجهیزات نظامی را در اختیار وی گذاشتند اما امام خمینی(ره) با مدیریت قوی توانست این بحران را اداره کند و هشت سال جنگ تحمیلی را با افتخار و عزت پشت سرگذاشت.

این مرجع تقلید عنوان داشت: در وصیت‌نامه امام خمینی (ره) آمده که نگذارید انقلاب به دست نامحرمان بیفتد و شما خون، جان و جوان دادید تا انقلاب پیروز شد و باید قدردان این انقلاب باشید و تا زمانی که انقلاب را دارید در برابر شرق و غرب قدرتتان محفوظ است.

وی ادامه داد: امروز آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلستان در برابر شما عاجز هستند و صداهایی که در وال‌استریت برمی‌خیزد و تمام کشورهای اروپایی علاوه بر تونس، مصر، یمن، لیبی، عربستان و بحرین که در برابر این حرکت‌ها قیام کردند از انقلاب نشأت گرفته است.

نوری‌همدانی تاکید کرد: امروز نظام به وجود فقیه با شجاعت، مدبر و باتدبیر آیت‌الله خامنه‌ای برقرار است و باید قدر این انقلاب را بدانیم و با حضور در صحنه به دشمنان فرصت حضور ندهیم.

وی بیان داشت: این آرمان انقلاب به وقوع پیوست و اسلام و ایران عزت و عظمت پیدا کرده و در نتیجه حرکت انقلاب بود که حرکت‌هایی در تونس، مصر و یمن، لیبی و اردن به عنوان بیداری اسلامی شکل گرفت.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: عربستان لشکری برای کمک به آل خلیفه به عربستان سعودی فرستاده و ظلم، کشتار، تخریب و تجاوز به ناموس مردم کرده و این وضع دنیاست بنابراین باید خود را آماده کنیم تا در کنار آنها بوده و آنها را دلگرم کنیم تا به قیام خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: شما باید فرهنگ انقلاب را درک کرده و در تمام عرصه‌ها به ویژه انتخابات حضور داشته باشیم و به افراد فرصت ندهید علیه نظام فکر کرده و گام بردارند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.9baurhb80iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما