يکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 42079
منبع : خبرگزاری تسنیم
با حضور آیت‌الله مصباح یزدی

سال تحصیلی جدید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم آغاز شد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم آغاز سال تحصیلی جدید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با حضور آیت‌الله مصباح یزدی در قم برگزار شد.
سال تحصیلی جدید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز، مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با حضور آیت‌الله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی امام خمینی(ره)، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشورو طلاب موسسه در سالن جلسات این موسسه برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله مصباح یزدی شناخت اولویت‌های امور تحقیق، تخصص و سایر فعالیت‌ها را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و اظهار داشت: سعادت دنیا و آخرت جز در سایه اسلام حاصل نخواهد شد و هیچ راهی جز برای کسانی که دنبال سعادت و حقایق هستند به‌غیراز اسلام نیست.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: طلبه شده‌ایم تا اولویت‌های زندگی را بشناسیم و آن را رعایت کنیم و از تذکرات و تجربیات کسانی که خدمتی کرده‌اند استفاده کنیم چراکه اگر انسان از ایمان بی‌بهره باشد نه خوشبختی دنیا را دارد و نه خوشبختی آخرت را.

آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در ادامه جلسه علوم انسانی را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: اگر بخواهیم در علوم انسانی به نگاه دقیقی برسیم باید پایه‌های علوم انسانی را که بخشی از آن اصول است را طی کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که وارد حوزه می‌شویم اخلاق، معرفت و معنویتمان باید تحت تأثیر قرار گیرد و بخش عمده‌ای از طلبگی و حوزوی فرد بر اساس اصلاح نفس می‌گذرد تا به سقوط نزدیک نشود.

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدصادق موسوی نسب معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز اظهار داشت: موسسه امام خمینی(ره) روزبه‌روز به اهدافی که تعیین کرده نزدیک‌تر می‌شود ولی نباید شرمنده کسانی شویم که صادقانه لباس روحانیت پوشیده‌اند.

وی بابیان اینکه در برخی مراکز و دانشگاه‌های علمی افکار و اندیشه‌های نامناسب و زاویه‌داری با اسلام رواج پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: موسسه امام خمینی(ره) همان‌گونه که در اساسنامه‌اش ذکرشده یک مرکز حوزوی است که در گزینش و تربیت طلاب مشغول فعالیت است و در مسیر وحدت در حوزه و معارف اسلامی گام برمی‌دارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb9gba.rhb5zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما