سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 42142
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

اجراي طرح حفاظتي در اطراف حرم حضرت معصومه(سلام الله عليها)

قم نيوز : قم نیوز: طرح پيشنهادي شوراي تأمين استان براي اجراي سازه حفاظتي در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله عليها) به تصويب شوراي اسلامي شهر قم رسيد.
اجراي طرح حفاظتي در اطراف حرم حضرت معصومه(سلام الله عليها)
به گزارش قم نیوز، طرح پيشنهادي شوراي تأمين استان براي حفاظت اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(سلام الله عليها) شامگاه يكشنبه در جلسه علني و رسمي شوراي اسلامي شهر قم بررسي شد.

نايب رئيس كميسيون امور زيربنايي شوراي اسلامي شهر قم با بيان اينكه اين طرح توسط معاون سياسي و امنيتي استاندار طي نامه‌اي ابلاغ شده است تا توسط شهرداري اجرا شود، اظهار داشت: در اين طرح قرار است با فاصله‌اي ۳۰ متري از حرم مطهر سازه‌اي ساخته شود كه گيت‌هاي دائم بازرسي در آنجا مستقر شود.

ناصر رعيت‌پور با اشاره به اينكه ابتدا قرار بود ديوارهاي بتني ساخته شود، خاطرنشان كرد: با رايزني‌هايي كه شهرداري انجام داد قرار شد به صورت سازه‌هاي سبك آهني و با اشكال مذهبي اين طرح حفاظتي اجرا شود.

نائب رئيس كميسيون امور زيربنايي شوراي اسلامي شهر قم تصريح كرد: با توجه به برآورد هزينه‌اي كه انجام شده است اين طرح كمتر از ۱۵۰ ميليون هزينه در بر خواهد داشت كه مساعدت‌هاي استان هم به دنبال دارد.

وي افزود: با توجه به نزديك شدن به ماه محرم مقرر شده تا شهرداري اين طرح را اجرا كند و سازمان برنامه و بودجه در اعتبارات استاني اين مبلغ را تأمين كند.

حجت‌الاسلام آتش‌زر رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر قم هم در توضيح اين طرح گفت: حريمي قرار است ايجاد شود كه وسيله نقليه نتواند نزديك حرم شود.

مسگري رئيس كميسيون حقوقي و نظارت شوراي اسلامي شهر قم نيز با بيان اينكه اين طرح مصوب شوراي عالي امنيت ملي است، خاطرنشان كرد: دولت بايد در بحث هزينه‌هاي اين طرح مساعدت لازم را انجام دهد.

محمدرضا ملكي عضو كميسيون حقوقي شورا هم با بيان اينكه بايد به اطلاع مردم رسيده شود كه اين طرح تصميم شوراي شهر نبوده است، يادآور شد: با توجه به محدوديت‌هايي كه براي مردم ايجاد مي‌شود مردم بايد مطلع شوند كه بحث‌هاي امنيتي است.

معاون خدمات شهري  و امور اجتماعي شهرداري قم نيز با بيان اينكه بخشي از اين طرح ايجاد حائل در دور تا دور حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله عليها) است، گفت: شهردار طي مكاتبه‌اي از شوراي تأمين خواست اگر قرار است كاري انجام شود حتماً به شهرداري ابلاغ شود تا شهرداري بتواند مجوزهاي لازم را بگيرد و بودجه آن در رديف‌هاي شهرداري قرار گيرد.

سيد امير سامع مجري اين طرح را شوراي تأمين استان دانست و اظهار داشت: البته بحث اجراي اين طرح توسط شهرداري ديده شده است.

حجت الاسلام روحاني رئيس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قم با بيان اينكه تصميم اجراي اين طرح با شوراي تأمين استان بوده است گفت: با توجه به اينكه زيرساخت‌ها آماده نيست و مردم دچار مشكل مي‌شوند چرا تبعات آن را ما بپذيريم.

رعيت پور نائب رئيس كميسيون امور زيربنايي در اين باره تأكيد كرد: شوراي تأمين مصوبه‌اي در رابطه با اجرا از شورا نمي‌خواهد بلكه چون اين طرح هزينه دارد اين طرح را شورا تصويب مي‌كند كه شهرداري اين هزينه را به عهده گيرد تا اعتبارات دولتي را سازمان مديريت و برنامه‌ريزي به شهرداري اختصاص دهد.

شهردار قم نيز با بيان اينكه اين طرح به اصرار ما به شورا آمد، گفت: ما به دنبال اين بوديم كه منظر شهري در طرح‌هاي امنيتي ديده شود و قاعدتاً اگر منظر شهري قرار است ديده شود كميسيون امور زيربنايي شورا بايد درباره طرح نظر دهد.

سيد مرتضي سقاييان نژاد همچنين تأكيد كرد: اگر قرار است اين طرح اجرا شود بايد رديف بودجه آن مشخص شود و استان اعتبار آن را تأمين كند.

در نهايت اين طرح به تصويب اعضاي شوراي اسلامي شهر قم رسيد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccisq0.2bqi08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما