پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 42205
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله جنتی در نشست مشترک اعضای هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

مذاکره با غرب وطن‌فروشی است/ رهبری فتنه‌ جدید را در نطفه خاموش کردند/ هنوز برخی فیش‌های نجومی علنی نشده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه با غرب معامله و مذاکرات سیاسی داشته باشیم، وطن‌فروشی است چرا که مردم فرزندان خود را فدا کرده‌اند تا شاهد سلطه و نفوذ استکبار در ایران نباشند.
مذاکره با غرب وطن‌فروشی است/ رهبری فتنه‌ جدید را در نطفه خاموش کردند/ هنوز برخی فیش‌های نجومی علنی نشده است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله احمد جنتی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک اعضای هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون‌های تخصصی که در سالن جلسات دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم این نشست‌ها آثار مفید و موثری را به دنبال داشته باشد، اظهار کرد: حیاط دینی مردم با حضور در مراسم های عزاداری ماه محرم تشدید می‌شود چراکه مردم در این مراسم ها میثاق خود را با اهل بیت(ع) تجدید می‌کنند و در نتیجه این امر سبب جلوگیری از فروپاشی پایه‌های ایمانی آنها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قیام امام حسین(ع) به منظور برپایی فریضه بی‌نظیر امر به معروف و نهی از منکر بوده است، اضافه کرد: اگر این فریضه واجب دینی در جامعه فراموش شود دیگر آموزه‌های دینی در جامعه کم‌رنگ می‌شود به همین علت باید این واجب دینی را جدی گرفته و برای اجرای درست آن تلاش کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اکنون به میزانی که نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی شده، فساد در جامعه نشر پیدا کرده است و با توجه به اینکه فسادهای کنونی جامعه توقف‌پذیر نیست، اگر به امر به معروف و نهی از منکر پرداخته نشود فساد در جامعه توسعه یافته و مباحث مختلف را مورد تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نهادهای انقلابی به ویژه خبرگان رهبری باید در امر به معروف و نهی از منکر پیشگام باشند، تصریح کرد: نمونه‌های معروف و منکر باید در جامعه بررسی و به مردم معرفی شود؛ نیروی انتظامی در ارتباط با رفع برخی از منکرات عملکرد مطلوبی دارد هرچند توان مقابله با برخی از ناهنجاری‌ها در این ارگان وجود ندارد اما نیروی انتظامی مردانه ایستاده و از رشد فساد جلوگیری می‌کند.

آیت‌الله جنتی حیف و میل بیت‌المال را یکی از فسادهای مشکل‌ساز جامعه دانست و عنوان کرد: فیش‌های نجومی یکی از آفت‌های جامعه است که امیدواریم خداوند به عاملان معرفی و شناسایی این فیش‌ها اجر دهد و اکنون بخشی از این فیش‌های نجومی علنی نشده و پشت پرده مانده است در حالی که مسؤولان برخوردهای لازم را انجام نداده اما باید پشت پرده را آشکار و با متخلفان برخوردهای لازم را می‌کردند.

وی یادآور شد: افرادی به دنبال وطن‌فروشی هستند و فکر می‌کنند که وعده‌های دشمن تحقق می‌یابد و در حالی تجربه برجام برای این افراد کافی نیست که عاملان برجام از عمل نکردن طرف غربی به تعهدات سخن به میان آورده‌اند؛ اینکه با آنها معامله و مذاکرات سیاسی داشته باشیم وطن‌فروشی است چراکه مردم فرزندان خود را فدا کرده‌اند تا شاهد سلطه و نفوذ استکبار در ایران نباشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه فتنه‌های دشمن مشکلاتی بسیاری را برای جامعه اسلامی به دنبال داشته است، تصریح کرد: اکنون هم فتنه 88 به عنوان یک منکر در برخی از نقاط کشور قابل مشاهده است چرا که اصحاب فتنه فعال هستند و در مسائل سیاسی دخالت می‌کنند و به آنها مسؤولیت‌هایی داده شده است.

وی با بیان اینکه روحانیت باید نسبت به معرفی منکرات جامعه اسلامی اهتمام جدی داشته باشند، مطرح کرد: رشد فساد، تفرقه، افزایش آزادی نامتعارف دختران و پسران، تبعیض و بی‌عدالتی از منکرات جامعه اسلامی است که باید برخوردهای لازم برای رفع این منکرات انجام شود.

آیت‌الله جنتی از دیدار خود با رهبر انقلاب اسلامی در شب گذشته یاد کرد و گفت: در این دیدار از اقدام اخیر ایشان که برای جلوگیری از برپا شدن آتش فتنه بوده است، تشکر کردم چراکه ایشان با بینش مطلوب سیاسی خود فتنه را در نطفه خفه کردند؛ امیدواریم سایه ایشان تا ظهور امام زمان(عج) بر کشور باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccpiq0.2bqix8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما