جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 42216
منبع : پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)
امام جمعه قم:

خرافه‌گری و افراط‌گری در شأن عزاداری سیدالشهدا(ع) نیست

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: خرافه‌گری و افراط‌گری در شأن عزاداری برای امام حسین(ع) نیست.
خرافه‌گری و افراط‌گری در شأن عزاداری سیدالشهدا(ع) نیست
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و اعضای ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی اظهار کرد: کسانی که در جریان کربلا مرتکب جنایت بی‌سابقه شدند، خصوصیاتی داشتند که در زیارت امام حسین(ع) به این ویژگی‌ها اشاره شده است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در ارتباط گفت: آنهایی که دست به دست هم دادند تا امام حسین(ع) را به شهادت برسانند از ظاهر و زرق و برق‌های دنیا فریب خوردند و به طمع به دست آوردن مال دنیا، آخرت خودشان را فروختند.

امام جمعه قم افزود: امام حسین(ع) در راه خدا با آنها جهاد کرد، در حالی که در این جهاد، صابر و با حوصله بود. ایشان آنقدر حوصله و استقامت کرد تا خونش در راه اطاعت از خداوند به زمین ریخته شد.

سعیدی گفت: دنیاپرستان، حریم اباعبدالله الحسین(ع) را مباح شمردند که این درد از شهادت آن امام مظلوم سخت‌تر بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) فرارسیدن ماه محرم و عزاداری را رویدادی عبرت آموز برای صف بندی با دشمنان دانست و تاکید کرد: در سخنرانی، مداحی و عزاداری اگر یک بیت سروده یا قرائت می‌شود یک مصرع آن به گذشته و مصرع بعدی به زمان حال اشاره کند تا مشخص شود وظیفه عزاداران حسینی در شرایط کنونی چیست.

وی اظهار کرد: فلسفه عزاداری برای سیدالشهدا(ع) این است که سوگوار جریان گذشته باشیم و در عین حال در زمان خودمان هوشیار باشیم.

سعیدی بر لزوم پرهیز از رفتارهای افراطی در عزاداری تاکید کرد و افزود: خرافه‌گرایی در شأن عزاداری برای سیدالشهدا(ع) نیست و باید تلاش شود که عزاداری به رفتارهای خرافی آلوده نشود.

امام جمعه قم با اشاره به پذیرش مسؤولیت هیأت‌های مذهبی توسط برخی روحانیون، گفت: توجه به روحانی محوری در هیأت‌های مذهبی بسیار ارزشمند است و امیدواریم، چنانچه اعضای هیأت‌های مذهبی از روحانیون درخواست کردند که مسؤولیت هیأت‌ها را به عهده بگیرند، روحانیون با افتخار قبول کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcepw8e.jh8wzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما