دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 42276
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

نصب نمادهاي عاشورايي در سطح مناطق هشتگانه شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قم گفت: همزمان با آغاز ماه محرم ضمن فضاسازي شهري و سياه‌پوش كردن معابر و محوطه‌هاي شهر، نمادهايي متناسب با اين ايام در سطح شهر نصب شده است.
نصب نمادهاي عاشورايي در سطح مناطق هشتگانه شهر قم
به گزارش قم نیوز، وحيد وزيري راد با اشاره به فرا رسيدن ماه محرم و عزاداري سرور و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين(عليه ‌السلام)، اظهار كرد: همزمان با اين ايام شهر قم با پوشيدن رخت عزا و ماتم، با شور و شوق حسيني و سرشار از حزن و اندوه به استقبال ماه محرم رفته است.

وي به فضاسازي و آماده سازي مساجد، تكايا و حسينيه ها توسط شهروندان اشاره نمود و گفت: تعويض پرچم هاي الوان رنگي ميادين اصلي شهر با پرچم هاي سياه، تبليغات محيطي متناسب با ايام محرم و نصب پرچم هاي عزاداري، سياه پوش كردن ميادين و بلوارهاي سطح شهر، نصب بنرهاي مناسبتي و نصب بنرهاي ايام محرم با هدف انتقال مفاهيم ناب عاشوراي حسيني به شهروندان از جمله اقدامات انجام شده همزمان با ماه محرم مي باشد.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قم افزود : اين اقدام نقش بسزايي در همگون و همسان سازي محيط شهري با رويدادهاي مذهبي در اين ايام دارد و نشانگر فرهنگ ديني و اعتقادي شهر و جامعه است و زمينه رشد و تعالي جامعه را به سمت معنويات فراهم مي كند.

وي با اشاره به نمادهاي نصب شده در سطح شهر همزمان با ايام محرم، گفت: نماد سقا و كتل همزمان با اين ايام در ميدان آستانه نصب شده است.

وزيري راد افزود: طراحي المان هاي سقا و كتل از ارديبهشت ماه امسال توسط هنرمندان آغاز و با آغاز ماه محرم در ميدان آستانه قم نصب شد.

وي با بيان اينكه علاوه بر نصب المان در نقاط مختلف شهر، تبليغات محيطي نيز در سطح شهر قم اجرا شده است افزود: شهرداري قم در راستاي زنده نگه داشتن نهضت حسيني و قيام عاشورا ضمن نصب بنر در عرشه پل ها و معابر اصلي، در راستاي خدمات رساني بيشتر به عزاداران حسيني اقدام به توزيع پرچم مشكي به مناطق هشت گانه نموده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaiuny.49nu015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما