دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 42289
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک استان قم مطرح کرد

کاهش شدید میزان فروش لباس‌فروشان در سطح قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک استان قم گفت: فروش پوشاک توسط واحدهای صنفی استان کاهش بسیار محسوسی داشت و به این دلیل امسال بیش از 100 واحد صنفی فروش پوشاک در استان قم پروانه خود را باطل کردند.
کاهش شدید میزان فروش لباس‌فروشان در سطح قم
به گزارش قم نیوز، جعفر آسوده  با اشاره به رکود بازار اظهار کرد: از چهار سال پیش تاکنون با رکود شدید در بازار فروش پوشاک و کاهش تقاضای مردم برای خرید پوشاک مواجه هستیم، در این مدت فروش پوشاک توسط واحدهای صنفی کاهش بسیار محسوسی داشت و به این دلیل امسال بیش از 100 واحد صنفی فروش پوشاک در استان قم پروانه خود را باطل کردند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک استان قم ادامه داد: بسیاری افراد از صنوف دیگر وارد صنف فروش پوشاک می‌شوند، اما به دلیل بی‌تجربگی و نداشتن آگاهی دچار مشکلات زیادی شدند و حتی گاهی به ورشکستگی رسیدند. ما سعی کردیم با برگزاری کلاس‌ها و ارائه آموزش به اعضای جدید اتحادیه فروشندگان پوشاک آن‌ها را در رسیدن به موفقیت راهنمایی کنیم.

آسوده با اشاره به فعالیت واحدهای صنفی شهر قم بیان کرد:‌ تعداد زیادی از واحدهای صنفی فروش پوشاک در شهر قم در اطراف حرم حضرت معصومه(س) قرار دارند،‌ اما ما در بسیاری از مناطق این شهر شاهد حضور واحدهای صنفی فروش پوشاک هستیم که فروش پوشاک توسط این واحدها طی سال‌های اخیر کاهش زیادی داشته است.

وی افزود: با وجود اینکه در طول سال زائران زیادی از داخل و خارج کشور به شهر قم می‌آیند، اما زائران به‌خصوص زائران داخلی اقامتشان در شهر قم در حد چند ساعت است و آن‌ها خرید چندانی از بازار شهر قم به‌خصوص بازار پوشاک ندارند، تنها برخی زائران خارجی از بازار پوشاک شهر قم خرید می‌کنند و بیشتر خریداران این بازار خود مردم قم هستند.

آسوده با اشاره به‌ضرورت توجه به گردشگری در استان قم اظهار کرد: باید با ایجاد زیرساخت‌های اقامتی در شهر، زمان اقامت زائرین را در این شهر افزایش بدهیم و در نتیجه با طولانی‌تر شدن اقامت زائرین در شهر قم، خرید آن‌ها از بازارهای شهر افزایش پیدا می‌کند و این مسئله سبب رونق بازار شهر قم می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک استان قم ادامه داد: کاهش درآمد مردم منجر به این شد که آن‌ها خرید پوشاک خود را کاهش بدهند و بسیاری از آن‌ها سعی کنند که برای رفع نیاز خود پوشاک ارزان‌قیمت خرید کنند و درآمد خودشان را صرف هزینه‌های ضروری همچون مسکن و تغذیه کنند.

وی در خصوص فروش کالای قاچاق تصریح کرد: ما را در راستای تأکید مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با کالای قاچاق هشدارهای لازم را به اعضای اتحادیه فروشندگان پوشاک دادیم و با واحدهای صنفی خاطی برخورد خواهیم کرد، اما باید جلوی کالای قاچاق را از همان مرز گرفت و اجازه نداد که کالای قاچاق وارد کشور شود.

آسوده افزود: در مراکز اصلی توزیع پوشاک در شهر تهران، کالای قاچاق به‌وفور یافت می‌شود، فروشندگان پوشاک هم به دلیل قیمت ارزان کالای قاچاق به سراغ آن می‌روند و اکنون بسیاری از پوشاک عرضه‌شده در واحدهای صنفی قاچاق هستند، اما از این‌پس برخوردها در مقابل عرضه کالای قاچاق در واحدهای صنفی تشدید خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک استان قم ادامه داد: قیمت پوشاک تولید شده در واحدهای تولیدی کشور بالا است و پوشاک ایرانی قدرت رقابت را از لحاظ قیمت با کالاهای خارجی ندارد. در استان قم ما واحد تولیدی بزرگ پوشاک نداریم و تنها تعدادی کارگاه کوچک پوشاک فعال هستند.

وی با اشاره به‌ضرورت حمایت از کالای داخلی اظهار کرد: باید دولت از واحدهای تولیدی پوشاک با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت حمایت کند تا آن‌ها پوشاک باکیفیت و با قیمت مناسب را تولید کنند. از گذشته فرهنگی بین مردم وجود داشت که کیفیت کالای خارجی را بالا می‌دانستند، باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود که کیفیت پوشاک ارتباطی به داخلی یا خارجی بودن آن ندارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceow8e.jh8wvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما