پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 4232
با شرکت 4 تیم؛

نخستین دوره لیگ شنای قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رییس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم از حضور چهار تیم مدعی در نخستین دوره لیگ شنا باشگاه‌های قم خبر داد.
نخستین دوره لیگ شنای قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، مسعود حسین‌جمال اظهار کرد: در گذشته رشته شنا که یکی از رشته‌های ورزشی سفارش شده در دین مبین اسلام و از رشته‌ های مادر به شمار می‌رود، چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: این رشته اکنون در قم از امکانات خوبی برای رشد و پیشرفت برخوردار است و با حمایت‌های خوبی که از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم و فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو انجام شده است، برنامه‌های خوبی برای تحول در آن داریم.

رییس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی قم افزود: شناگران و علاقمندان مستعد و آینده‌داری در قم در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند که برگزاری رقابت‌های لیگ می‌تواند امکان شناسایی توانمندی آنها و پرورش صحیح برای اعزام به مسابقات قهرمانی و لیگ شنا باشگاه‌های کشور را فراهم کند.

وی ادامه داد: با توجه به کارهایی که از رده‌های سنی پایه در شنای قم در طول دو سه سال گذشته توسط هیئت انجام پذیرفته است، در حال حاضر نوجوانان مستعد و آینده‌داری در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند که شاخص‌ترین آنها را قصد داریم از طریق برگزاری لیگ مورد شناسایی قرار دهیم.

حسین‌جمال با تاکید بر اینکه با کار بر روی رده‌های سنی پایه قطعا استعدادهای نهان شنای قم شناسایی می‌شوند، عنوان داشت: مربیان استعدادیاب با آموزش‌های ویژه‌ای که در این راستا دیده‌اند، با همکاری آموزش و پرورش به شناسایی استعدادهای این رشته پرداخته‌اند، چرا که شنا در مدارس هم اکنون جزو برنامه‌های مهم ساعتی درس ورزش دانش آموزان به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف برگزاری رقابت‌های لیگ شنا در استان قم برای نخستین بار این است که کارهای بسیار خوبی که مربیان ما در رده‌های سنی پایه انجام داده‌اند را به ثمر برسانیم، به همین خاطر مسابقات لیگ شنای قم را نخستین بار برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رییس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم، یادآور شد: پیش بینی حضور چهار تیم در نخستین دوره مسابقات لیگ شنای قم را کرده‌ایم و آئین نامه و نحوه برگزاری رقابت‌ها نیز به تیم‌های علاقمند به شرکت در مسابقات اعلام شده است و تیم‌ها نخستین هفته مسابقات خود را در استخر شهید دخانچی مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد قم برگزار می‌کنند.

وی در ادامه به دیگر اقدامات هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی قم در راستای رشد و توسعه این رشته اشاره و تصریح کرد: هیئت ما در یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود برای توسعه این رشته در استان قم امسال تیم‌های پایه را به مسابقات منطقه‌ای کشور اعزام کرد.

حسین‌جمال عنوان داشت: فعالیت در رده‌های سنی پایه یکی از اولویت‌های هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم به شمار می‌رود که در این زمینه آموزش اصولی نوجوانان و جوانان در زمره مهم‌ترین اولویت‌های کاری هیئت جای دارد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcc.1q0a2bqiila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما