چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 42345
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد

اعزام بیش از 10 هزار مبلغ ویژه ایام محرم به سراسر کشور

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام بیش از 10 هزار مبلغ ویژه ایام محرم به سراسر کشور خبر داد.
اعزام بیش از 10 هزار مبلغ ویژه ایام محرم به سراسر کشور
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام یحیی کمال  ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران ایشان گفت: قیام و فلسفه قیام عاشورا برای مقابله با ظلم و ستم و نجات مردم از جهالت و گمراهی به سوی نور هدایت و سنت رسول الله(ص) و دین حقیقی اسلام بود.

وی خاطرنشان کرد: بنی امیه با ریاکاری و ظلم و ستم، اسلام را از مسیر اصلی خود منحرف و گمراه کرده بودند، امام حسین(ع) برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر و برگرداندن اسلام به مسیر اصلی و مقابله با تحریف، جهل و گمراهی که بنی امیه ایجاد کرده بود، به قیام پرداختند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه در روایات ذکر شده امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات‌بخش هستند، افزود: کسانی که می‌خواهند از بحران‌ها و گمراهی‌های به وجود آمده نجات پیدا کرده و به سمت اسلام حقیقی حرکت کنند، می‌توانند به امام حسین(ع) توسل پیدا کنند.

وی ادامه داد: با قیام امام حسین(ع) در حقیقت دین پیامبر اسلام(ص) معرفی شد و مردم دین حقیقی را از دین غیر حقیقی و تحریف شده شناختند، همیشه باید بیان شود اسلام حقیقی چه شاخص‌هایی دارد.

کمال با بیان اینکه اسلام حقیقی یکی از دستاوردهای قیام عاشورا بود، اضافه کرد: اینکه مردم در برابر ستم و ظلم سکوت نکنند، دستاورد بزرگ قیام عاشورا بود که از مسیر اجرای امر به معروف و نهی از منکر اتفاق افتاد، بنابراین باید از این مسیر به خوبی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی براساس رسالت و مأموریت خود در زمینه ترویج و تعمیق باورها در بین مردم و مقابله با شبهات، تحریفات و آسیب رساندن به اعتقادات مردم اقدام به جذب و اعزام مبلغان توانمند به مناطق مختلف کشور در مناسبت‌های مختلف می‌کند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام بیش از 10 هزار مبلغ به سراسر کشور ویژه ایام محرم خبر داد و افزود: بیش از هشت هزار مبلغ از دفتر تبلیغات اسلامی قم و بیش از دو هزار مبلغ از شعب دفتر تبلیغات اسلامی واقع در خراسان رضوی، اصفهان، تهران،‌ خوزستان و ایرانشهر اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان در قالب گروه‌های تبلیغ عمومی، نخبه و خواهر از 11 مهرماه امسال اعزام شده‌اند و تا 23 مهرماه امسال در مناطق تبلیغی حضور دارند.

کمال با اشاره به اقداماتی که مبلغان در مناطق تبلیغی انجام می‌دهند، اضافه کرد: مبلغان به تبیین و تبلیغ معارف اسلامی، قیام عاشورا، فلسفه قیام عاشورا و نقش قیام عاشورا در تغییر سبک زندگی و اصلاح سبک زندگی مردم به سمت سبک زندگی اسلامی می‌پردازند.

وی تبیین مبانی حکومت اسلامی و ولایت فقیه را از موارد حفاظت‌کننده کشور در برابر آسیب‌ها و بحران‌ها ذکر کرد و افزود: بصیرت‌افزایی مردم نسبت به وظایف، شناخت اقتضائات و سبک زندگی اسلامی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی از مسائلی است که مبلغان باید تلاش کنند و به تبلیغ در بین مردم بپردازند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه تحریف قیام عاشورا می‌تواند از پویایی و جریان‌سازی این قیام جلوگیری کند، گفت: اگر قیام عاشورا را آنگونه که هست تبلیغ و تبیین کنیم، جریان‌سازی و پویایی در آن ایجاد می‌شود و اگر قیام عاشورا را تحریف کنیم، از حرکت و پویایی آن جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کار بزرگ مبلغان است که مواظب روضه‌ها و نوحه‌سرایی‌های ضعیف و حرکت‌های نسنجیده باشند و با عزاداری‌هایی که می‌تواند جامعه اسلامی و شیعی را زیر سؤال ببرد، مقابله کنند.

کمال یادآور شد:‌ اهمیت کار و تلاش، کسب روزی حلال در فرهنگ اسلامی، خرید کالا و تولیدات داخلی و پرهیز از خرید کالای خارجی و توجه به ساده‌زیستی و قناعت و موارد اقتصاد مقاومتی از مباحثی بوده که مبلغان به آن اهتمام دارند.

 وی ابراز امیدواری کرد؛ با اعزام مبلغان گسترده و توانمند فرهنگ عاشورا و شاخصه‌های اسلام حقیقی به صورت پویا به مردم معرفی شود و با آسیب‌های تهدیدکننده فرهنگ عاشورا مقابله شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchmxnk.23nikdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما