جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 42373
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
امام جمعه قم:

قیام امام خمینی(ره) با محرّم گره خورده است/در محرّم باید امام و انقلاب اسلامی گرامی داشته شود

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس قم با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای گرامیداشت حضرت امام خمینی(ره) و قیام ایشان در ۱۲ محرم،گفت: زنده نگه داشتن یاد امام خمینی(ره) و شخصیّت ایشان که خالصانه و در مسیر احیای دین الهی انقلاب اسلامی را راه اندازی کرد، وظیفه ای همگانی است.
قیام امام خمینی(ره) با محرّم گره خورده است/در محرّم باید امام و انقلاب اسلامی گرامی داشته شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در جمع مسئولان هیئات مذهبی قم در سالن محراب حرم مطهر با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: در قرآن کریم آیاتی است که به پیامبر و مؤمنان توصیه می کند که از انبیا و نام آوران یاد کنند.

وی افزود: منظور از این یادآوری ها، یادآوری اشخاص نیست، بلکه شخصیت، افعال و رفتار افراد است که یادآوری اینها وظیفه ماست تا به وسیله آن از این حرکت ها پاسداری نماییم.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که یادآوری کارهای نیک موجب می شود مردم الگوهایی در اختیار داشته باشند تا به خدا تقرب یابند، گفت: با این یادآوری ها مردم متوجه می شوند که اگر کاری برای خدا انجام شود و در این مسیر ناملایمت ها و زخم زبان ها را تحمل کند، به موفقیت رسیده و این کار ماندگار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این که نسل جوان به دنبال الگو قرار دادن قهرمانان و شخصیت های برجسته است، گفت: روحیه جوانی ایجاب می کند که الگو و قهرمانی را در پیش روی خود قرار دهد؛ در این شرایط باید جوانان بدانند که بیش از افرادی که از سوی کفار و دشمنان اسلام به عنوان الگو مطرح می شود، الگوهای جامع الاطرافی از سوی قرآن و اهل بیت(ع) به ما معرفی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که امام خمینی(ره) برای ما جریان دینی و انقلابی و خط قرمز است، گفت: همه گروه ها، جناح ها و جریان های کشور تا زمانی که در خط دین و ولایت و صراط امام خمینی(ره) که صراط مستقیم است، باشد، مورد اکرام و احترام هستند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) اختصاص به گروه و جناح خاصی ندارد، از این رو همه ما وظیفه داریم با افتخار امام(ره) و شخصیت هایی که به صورت نسبی، سببی، فکری و اعتقادی به ایشان وابسته هستند که سرآمد ایشان مقام معظم رهبری است که بر عهد خود با امام و انقلاب پایبند می باشد، گرامی بداریم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای گرامیداشت حضرت امام خمینی(ره) و قیام ایشان در 12 محرم، به مناسبت همزمانی این روز با 15 خرداد 1342ش، گفت: زنده نگه داشتن یاد امام خمینی(ره) و شخصیت ایشان که خالصانه و در مسیر احیای دین الهی انقلاب اسلامی را راه اندازی کرد، اهمیت فراوانی دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: 15 خرداد 1342 همزمان با 12 محرم بود، روزی که درآن امام را دستگیر کرده و بسیاری از مؤمنان را به شهادت رساندند. گرامیداشت 15 خرداد معمولاً تحت الشعاع سالروز رحلت امام خمینی(ره) قرار می گیرد که امید است با گرامیداشت 12 محرم، این روز هم که امام خمینی آن را برای همیشه روز عزا معرفی کرد، احیا شود.

وی با اشاره به جایگاه محرم در احیای اسلام و وحدت جامعه دینی گفت: داستان کربلا همواره موجب تحریک و بالندگی جامعه اسلامی درحفظ ازش های دینی است که نمونه آن آغاز انقلاب در محرم و در ادامه برچیده شدن فتنه  88 در روز عاشورا بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: در فتنه 88 دست های آلوده و کثیف دشمنان از خارج کشور و فریب خوردگان در داخل کشور پشت ماجرای بود که تصمیم به نابود کردن اصل نظام و ولایت فقیه داشتند؛ ولی در محرم این سال، وقتی حرمت امام حسین علیه السلام در روز عاشورا شکسته شد، همگان نسبت به نیت شوم فتنه گران پی بردند و حرکت خودجوش مردم و هیئات مذهبی در 9 دی موجب برچیده شدن این فتنه بزرگ شد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این جایگاه بزرگ، باید تلاش کرد محرم برای همیشه زنده و با شکوه باشد و از هر کاری که ممکن است به پیکره آن صدمه وارد کند، اجتناب نمود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcippa5.t1ary2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما