?>?> برخورد قاطع با عاملان هنجار شکنی در قم اقامه باشکوه‌ نماز ظهر تاسوعا و عاشورا | قم نیوز
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 42382
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سعیدی خواستار شد

برخورد قاطع با عاملان هنجار شکنی در قم/ اقامه باشکوه‌ نماز ظهر تاسوعا و عاشورا

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم در خصوص برگزاری کنسرت در شهر قم و اعتراضات صورت گرفته نسبت به این اقدام گفت: آنچه که در متن و حاشیه این مراسم اتفاق افتاد خلاف مسلم بود و جای هیچگونه توجیهی نیست و با مسببان آن برخورد شود.
برخورد قاطع با عاملان هنجار شکنی در قم/ اقامه باشکوه‌ نماز ظهر تاسوعا و عاشورا
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم با اشاره به تقابل همیشگی حق و باطل اظهار کرد: در زمان ما نمونه تقابل حق و باطل انقلاب اسلامی بود ولی در میان جبهه‌بندی حق و باطل هیچ واقعه‌ای مانند عاشورا نبود.

وی بیان کرد: در واقعه عاشورا صف بندی 180 درجه‌‌ای انسان‌ها به نمایش گذاشته شد و صف یزیدیان و صف مومنان راستین و با اخلاص پیرو امام حسین(ع) در دو سوی میدان قرار گرفتند.

امام جمعه قم با بیان اینکه مومنان از کثرت دشمنان نهراسیدند و مقاومت کردند و در نهایت به شهادت رسیدند، افزود: در سوی دیگر میدان افراد پیرو مال و هوس دنیا پسر پیامبر گرامی اسلام را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به اینکه حرم و حریم اهل بیت(ع) مورد احترام است، اظهار کرد: نیروی انتظامی خدمات و زحمات فراوانی داشتند و امیدواریم که این نیروی پرتوان بتواند به وظایف خود به امر مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند.

سعیدی با اشاره به فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دارای اهمیت بسیاری است و هر کس باید در حوزه‌ای که حضور دارد با عمل، زبان و وجود خود دیگران را امر به معروف و نهی از منکر کند.

وی به سالگرد شهادت سردار حسین همدانی اشاره کرد و یادآور شد: خداوند این شهید عزیز و شهدای مدافع حرم را با اولیا الهی محشور کرده و ملت عراق و سوریه را از شر تکفیری‌ها نجات دهد.

امام جمعه قم به فرا رسیدن روز جهانی کودک اشاره کرد و افزود: باید وقتی به کودکان وعده‌ای می‌دهید به آن وفا کنید، خداوند به خاطر زنان و کودکان خشمگین می‌شود و به ایشان عنایت خاص دارند.

وی به سالروز درگذشت سیدرضی گردآورنده نهج‌البلاغه اشاره و خاطرنشان کرد: سیدرضی غیر از اساتید شیعه، استاد غیرشیعه و غیرمسلمان نیز داشته‌اند، یکی از اساتید غیرمسلمان سیدرضی درگذشت و در قبرستان غیرمسلمانان به خاک سپرده شد، هر وقت که مرحوم سیدرضی از کنار این قبرستان با مرکب و اسب عبور می‌کرد مسیر کنار قبرستان را پیاده طی می‌کرد، از ایشان علت سئوال شد که در پاسخ گفت معلم او در این قبرستان دفن شده است و امیدواریم که توفیق تکریم اساتید نصیب ما شود.

سعیدی به فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: هیچ مسأله‌ای مهم‌تر از نماز نیست و اباعبدالله ظهر عاشورا به اقامه نماز پرداختند و ما نیز که پیرو ایشان هستیم باید در این دو روز به شکل ویژه به برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به سالروز بمب‌گذاری در حرم مطهر امام رضا(ع) تصریح کرد: تکفیری‌ها و داعشی‌های امروز از وابستگان این جریان هستند.

امام جمعه قم با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 4 هزار نقطه ایران و 41 کشور جهان اظهار کرد: کشوری مثل انگلستان قمه زنی با شرایط خاص خود را ترویج کرده و مراسم شیرخوارگان حسینی که سراسر عاطفه و محبت بوده و پیام مظلومیت را به دنیا می‌رساند محکوم می‌کند.

وی تصریح کرد: روزنامه هاآرتص گفته‌ است بچه‌هایی که در این مراسم روی دست مادرانشان بلند می‌شوند بمب‌های خطرناک هستند و اسرائیل عنوان کرده که ایران در حال سربازگیری برای خود است، آنها بدانند ایران اسلامی با عنایت امام زمان(عج) روزی طومار زندگی ننگین و جنایتکارانه آنها را در هم خواهد پیچید.

سعیدی با اشاره به برگزاری مسابقه تیم ملی فوتبال همزمان با ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت: بدون شک اصل مسابقه در اسلام هیچ مشکلی نیست ولی برگزاری مسابقه در این ایام حواشی پیدا خواهد کرد مسأله ساز خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری کنسرت در شهر قم و اعتراضات صورت گرفته نسبت به این اقدام تاکید کرد: بارها عرض کردیم شهرها همه مثل هم نیستند، بلکه برخی از شهرها قداستی دارند و دارای احترام خاصی هستند مثل قم و مشهد و به فرموده امام صادق قم حرم اهل بیت است.

امام جمعه قم تاکید کرد: آنچه که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اتفاق افتاد از دو نظر اشکال داشت که مورد اعتراض مراجع تقلید علما جامعه مدرسین و مردم قم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آنچه که در متن و حاشیه این مراسم اتفاق افتاد خلاف مسلم بود و جای هیچگونه توجیهی نیست تاکید کرد: آن مقداری هم که می‌گویند حلال بوده با قداست قم سازگار نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اضافه کرد: مسؤولان محترم از تکرار چنین مراسمی در قم جدا جلوگیری کنند، با کسانی که چنین مراسمی را بدون اطلاع و مشورت با صاحب‌نظران از جمله امامان جمعه قم، شورای فرهنگ عمومی و... برگزار کردند باید در چارچوب مقررات برخورد شود.

وی بیان کرد:‌ برخی تحلیل می‌کنند که این اقدام صورت گرفته تا این گونه حرکات ادامه داشته باشد بنابر این باید برخورد قاطع صورت گیرد تا دیگر چنین برنامه‌هایی تکرار نشود.

سعیدی یادآور شد: عده‌ای از مردم قم به همراهی هیأت‌های مذهبی در 12 محرم مصادف با 15 خرداد سال 42 این روز را در قالب برگزاری اجتماعی بزرگ برگزار کرده ضمن پاسداشت ایام محرم، یاد و نام امام خمینی (ره) و نهضت ایشان را گرامی‌ خواهند داشت.

وی با بیان اینکه عاشورا نقش تاثیرگذاری در انقلاب ادامه داشته است گفت: در خاموش کردن فتنه سال 88 قدرت عاشورا و عاشوراییان به همه دنیا و فتنه‌گران نشان داده شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcirpa5.t1arv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما